• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
شنبه 9 شهریور 1398
کد مطلب : 75564
+
-

ساماندهی پارکینگ موتوسیکلت‌ها در قم

اعضای شورای اسلامی شهر قم در یکصد و نهمین جلسه رسمی و علنی خود با تأکید بر ضرورت ساماندهی پارکینگ موتورسیکلت‌ها، نرخ این پارکینگ‌ها را از ۵۰۰ تومان تا ۸ ساعت به هزار تومان تا ۱۲ ساعت تغییر دادند.

به گزارش ایرنا، رئیس کمیسیون عمران و حمل‌و‌نقل شورای اسلامی شهر قم در این جلسه با اشاره به لایحه اخذ مجوز افزایش تعرفه پیشنهادی نرخ کرایه خدمات پارکینگ‌های موتورسیکلت گفت: بر اساس مطالعات انجام شده توسط سازمان حمل‌و‌نقل ترافیک، این سازمان پیشنهادی برای افزایش نرخ‌های پارکینگ موتورسیکلت را پیشنهاد داده است.

«روح الله امرالهی» افزود: به دلیل این‌که نرخ درآمد پارکینگ‌ها متناسب با هزینه‌های آنها نیست، در ماه‌های اخیر برخی از پارکینگ‌دارها درخواست ختم قرارداد خود را داشته‌اند.

وی گفت: ورودی و خروجی یک پارکینگ به طور متوسط ۲۷۴ موتور در روز است که در حال حاضر هزینه هر موتورسیکلت به ازای هر ۲۴ ساعت ۵۰۰ تومان محاسبه می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر قم نیز دراین جلسه با اشاره به لایحه اخذ مجوز افزایش تعرفه پیشنهادی نرخ کرایه خدمات پارکینگ‌های موتورسیکلت گفت: ۲ سال است کفه از انقلاب پارکینگ‌سازی در قم صحبت می‌کنیم، اما تاکنون اقدامی جدی در این زمینه انجام نشده است. 

«حسن طلایی» ادامه داد: با گذشت ۲ سال از عمر شورای اسلامی شهر قم در دوره پنجم تاکنون یک متر پارکینگ جدید هم در قم ایجاد نشده است که این موضوع با وعده‌های داده شده مغایر است. وی با تأکید بر الزام پارکینگ‌های شهر قم به پذیرش رایگان دوچرخه‌ها گفت: برای فرهنگ‌سازی استفاده از دوچرخه، پارکینگ‌های شهر قم باید ملزم به پذیرش رایگان دوچرخه‌ها باشند که این اقدام می‌تواند در استفاده از دوچرخه و ارتقای ایمنی استفاده از این وسیله موثر باشد.

معاون برنامه‌‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم نیز در این جلسه با اشاره به لایحه اخذ مجوز افزایش تعرفه پیشنهادی نرخ کرایه خدمات پارکینگ‌های موتورسیکلت گفت: طبق بودجه مصوب شهرداری، بر اساس دستور شهردار تمام درآمدهای ناشی از محل پارکینگ برای تملک پارکینگ‌ها استفاده می‌شود.
«محسن رنجبر» ادامه داد: همه ظرفیتی که در تملک پارکنیگ در بودجه امسال شهرداری قم دیده شده است، برای تملک پارکینگ‌ها استفاده می‌شود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :