• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
چهار شنبه 6 شهریور 1398
کد مطلب : 75371
+
-

بازداشت شیطان زورگیر، دزد زن‌نما و دیگران در رعد 28

داخلی
بازداشت شیطان زورگیر، دزد زن‌نما و دیگران در رعد 28


متجاوز زورگیر و سارقان موبایل آقای بازیگر در میان متهمانی بودند که در بیست‌وهشتمین مرحله از طرح رعد که از سوی پلیس پیشگیری تهران و با هدف دستگیری دزدان و مجرمان انجام شد، دستگیر شدند.
به گزارش همشهری، اقدامات اطلاعاتی برای اجرای این طرح از یک‌ماه قبل شروع شد. سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس تهران در توضیح این طرح، گفت: با انجام این عملیات، طی 3روز 21باند منهدم شد و حدود 600نفر سارق و بیش از 70نفر مالخر دستگیر شدند که بررسی‌ها نشان می‌دهد دست‌کم 50درصد این افراد سابقه‌دار هستند.
وی با اشاره به اینکه ارزش اموال مکشوفه از متهمان ٩ میلیارد و ٥٠٠ میلیون تومان است، به دستگیری ٣۵ نفر از محکومان فراری در این طرح اشاره کرد و گفت: این افراد به بهانه‌های مختلف از زندان به‌صورت موقت آزاد شده و پس از آن دیگر بازنگشته بودند. به گفته وی، پرونده همه دستگیر‌شدگان در اختیار مرجع قضایی قرار گرفته است.




شیطان زورگیر
قمه به‌دست می‌گرفت و در پارک‌ها و خیابان‌های خلوت طعمه‌هایش را به دام می‌انداخت. هر چند حالا به اتهام زورگیری دستگیر شده اما اتهام سنگین‌تری هم در پرونده‌اش دارد؛ آزار و اذیت زنی جوان با تهدید قمه.

آن زن را می‌شناختی؟
دوستم فرهاد او را می‌شناخت. مقداری لباس به فرهاد داده بود که بفروشد. روز حادثه هم رفته بود مقابل خانه دوستم که حساب و کتاب کند. وقتی فرهاد به من زنگ زد و این را گفت خودم را به آنجا رساندم و با تهدید قمه زن جوان را به داخل خانه کشاندم و هر دو او را آزار و اذیت کردیم. راستش آن لحظه مواد مصرف کرده بودم و حالت عادی نداشتم و به التماس‌های آن زن اهمیت نمی‌دادم. پس از آن هم من و دوستم تهدیدش کردیم که اگر شکایت کند با همان قمه جانش را می‌گیریم. بعد رهایش کردیم اما او از تهدید ما نترسید و شکایت کرد.
همدستت هم دستگیر شده است؟
نه، او فراری است.
از شگرد زورگیری‌هایت بگو.
به پارک‌ها و خیابان‌های تهران می‌رفتم و با شناسایی طعمه‌هایم قمه را زیر گلو یا روی پهلویشان می‌گذاشتم. آنها هم با دیدن قمه از ترسشان هرچه می‌خواستم دو دستی تقدیمم می‌کردند.
سوژه‌هایت مرد بودند یا زن؟
همه مرد بودند.
با اموال سرقتی چه کردی؟
خرج شد البته بیشتر خرج مواد شد.
متاهلی؟
همسرم فوت شده و یک دختر دارم.
اگر یک نفر با قمه دخترت را تهدید کند، چه می‌کنی؟
با همان قمه او را می‌کشم.
سابقه داری؟
تا الان بارها به اتهام زورگیری و سرقت به زندان افتاده‌ام. آخرین بار 2‌ماه پیش از زندان آزاد شدم.






ماشین عجیب

وسط محوطه پلیس پایتخت خودروی پژویی پارک شده است. مأموران ماشین را به‌دلیل نامتعارف بودن و آلودگی صوتی‌اش در طرح رعد توقیف کرده‌اند. ارتفاع ماشین کم است و یک باند بزرگ پشت آن کار گذاشته شده و 12نوع صدای بوق دارد که مأموران آن را هنگام کورس با ماشین‌های دیگر توقیف کرده‌اند. صاحب ماشین جوانی 23ساله و دانشجوی دانشگاه تهران است که می‌گوید به‌دلیل اینکه عشق ماشین داشته، ‌اینطور آن را طراحی کرده است.

چقدر خرج ماشین کرده‌ای؟
50میلیون تومان خریدمش و 80میلیون تومان خرجش کردم.
همه اینها کار خودت است؟
در اینترنت سرچ کردم و طرح‌های مختلف را دیدم. بعد از آن قطعات را یکی پس از دیگری خریدم و کار دیزاین را شروع کردم.
چه قطعاتی برایش خریدی؟
12نوع بوق روی ماشین گذاشتم. وسایلی برای تنظیم ارتفاع برایش خریدم و نصب کردم؛ به‌طوری‌که ماشینم با یک دکمه ارتفاعش کم شده و به‌اصطلاح می‌خوابد، با یک دکمه هم ارتفاعش بیشتر شده و به اصلاح شبیه خودروی شاسی می‌شود. سیستم صوتی هم خریدم و موتورش را تقویت کردم. حتی صدای اگزوز ماشین هم تغییر می‌کرد.
با این ماشین در مسابقه شرکت می‌کردی؟
اگر منظورتان مسابقات سرعت و شرط‌بندی است نه اما عشق این را داشتم که با ماشین رانندگی کنم. یا به‌اصطلاح دوردور کنم. گاهی هم خیابان جردن می‌رفتم و می‌چرخیدم. وقتی همه ماشینم را نگاه می‌کردند، لذت می‌بردم.







سرقت موبایل آقای بازیگر
هنوز یک ساعت از آزادی مهدی و میلاد از زندان نگذشته بود که به قول خودشان رفتند سر کار. اما کاری که مد نظر آنها بود چیزی نبود جز سرقت. آنها همان روزی که آزاد شدند موبایل مردی را زدند که از قضا بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر بود.

می‌دانستید طعمه‌تان بازیگر است؟
(میلاد و مهدی هردو با هم پاسخ می‌دهند) نه، اصلا.
چطور موبایلش را سرقت کردید؟
میلاد: پشت ترمینال جنوب پرسه می‌زدیم که آن آقا را دیدیم. او در حال صحبت با موبایلش بود. نظرمان جلب شد؛ چون هم به سمت خیابان گوشی‌اش را گرفته بود و هم موبایلش گران‌قیمت بود. در یک لحظه گوشی‌اش را از دستش قاپیدیم و فرار کردیم. اما از بخت بدمان تصویرمان در دوربین‌های مداربسته آن محدوده ثبت شد و چون سابقه‌دار بودیم با شکایت آقای بازیگر دستگیر شدیم.
ظاهرا زمان زیادی هم از آزادی‌تان نمی‌گذرد؟
مهدی: من و دوستم میلاد در یک باند بودیم. به اتهام سرقت دستگیر شده بودیم؛ چون دیگ مسی همسایه‌مان را سرقت کرده و 350هزارتومان فروخته بودیم. سر این ماجرا دستگیر شدیم و به زندان افتادیم. پس از پایان دوران محکومیت‌مان هردو با هم از زندان آزاد شدیم. به محض اینکه بیرون آمدیم رفتیم سرکار! چون نیاز به پول داشتیم. موتورمان که پیش دوستمان امانت بود را گرفتیم و هنوز یک ساعت از آزادی‌مان نگذشته بود که سرقت را شروع کردیم.
چند مورد سرقت انجام دادید؟
در یک هفته 80سرقت. از صبح تا شب. تا اینکه یک هفته پس از آزادی‌مان دستگیر شدیم.








سرقت با لباس زنانه
پسر شیشه‌ای تخصصش سرقت گوشی‌های مدل پایین است و چون سابقه‌دار بود لباس زنانه به تن می‌کرد تا شناسایی نشود. با این حال همدستش دستگیر شد و او را لو داد.

سرقت‌ها را چطور انجام می‌دادی؟
همدستم پشت فرمان موتور بود و من ترک‌نشین. به محض شناسایی سوژه‌هایمان که در حال صحبت با موبایل بودند به آنها نزدیک می‌شدیم و در یک چشم برهم زدن گوشی‌هایشان را می‌قاپیدم.
چرا لباس زنانه به تن داشتی؟
 برای اینکه شناسایی نشوم مانتو به تن می‌کردم و روسری می‌پوشیدم. بعد گوشی را می‌قاپیدم و فرار می‌کردیم. سابقه‌دار بودم و نمی‌خواستم شناسایی شوم. پس از سرقت هم مانتو و روسری را درمی‌آوردم.
سوابق قبلی‌ات چه بودند؟
به جرم سرقت گوشی دستگیر شده و 3سال زندان بودم.
با گوشی‌های مسروقه چه می‌کردید؟
گوشی‌های مدل پایین سرقت می‌کردیم و حدود 10تا 30هزارتومان به مالخر می‌فروختیم.
چرا گوشی‌های مدل پایین؟
سراغ گران‌ها نمی‌رفتیم برای اینکه اگر گیر افتادیم مجبور نشویم ردمال سنگین بدهیم. با پول سرقتی هم شیشه می‌خریدم و مصرف می‌کردم.

































کشف قرآن قدیمی و کوزه 3میلیاردی


ماموران کلانتری 109بهارستان در طرح رعد 28موفق به شناسایی و دستگیری 2 برادر شدند که در زمینه خرید و فروش عتیقه فعالیت می‌کردند. مأموران که با دریافت گزارش‌های مردمی پی به فعالیت این 2 نفر برده بودند برای دستگیری آنها با دستور قضایی وارد عمل شدند. آنها به محض حضور در مخفیگاه این 2 برادر حوالی خیابان سعدی تعداد زیادی اشیای عتیقه کشف کردند. عتیقه‌ها شامل قرآن نفیسی بود که گفته می‌شود برای دوران پهلوی است به همراه کوزه‌های سفالی که متعلق به 3هزار سال قبل و ارزش هرکدام‌شان 3میلیارد تومان است همراه با تعداد زیادی کاشی‌های عتیقه و اشیای دیگر. این 2 برادر اقرار کردند که عتیقه‌ها را از فردی که در حفاری‌ها آنها را به‌دست آورده خریده‌اند و قصد معامله آنها را داشتند که لو رفتند و دستگیر شدند. در مخفیگاه آنها دست‌نوشته‌ای از محمدرضا پهلوی که امضای او پای برگه بود از لای کتاب قرآن به‌دست آمد. در همین حال تحقیقات برای شناسایی اعضای دیگر این گروه ادامه دارد و اشیای عتیقه برای ارزشگذاری تحویل سازمان میراث فرهنگی خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید