• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
چهار شنبه 6 شهریور 1398
کد مطلب : 75263
+
-

هزار مددجو در البرز شاغل شدند

کمیته امداد امام خمینی(ره) البرز با هدف اجرای طرح هدایت و راهبری شغلی، زمینه اشتغال برای هزار نیازمند در استان را با همکاری یک شرکت خصوصی فراهم کرد.
به گزارش ایرنا، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) البرز با اعلام این خبر، گفت: براین اساس حرکت مسیر تولید صادرات‌محور و بازارمحور و ایجاد زنجیره‌های توزیع و فروش برای ‌هزار مددجوی مشمول انجام خواهد شد.
«محمد محمدی‌فرد» ادامه داد: مطابق توافق صورت‌گرفته با شرکت انتخاب کاوشگران مفید، تامین هزینه تجهیزات اشتغال با این نهاد است و شرکت کارآفرین نیز به جهت ضمانت خرید محصولات سفارشی تولیدشده، مواد اولیه را تأمین خواهد کرد.
وی هماهنگ‌سازی و ایجاد زنجیره‌های تولید بر اساس نیازهای صادراتی و داخلی بازارمحور، ایجاد اشتغال در محورهای تولیدی و توزیعی و ارائه مسیرها و زیرساخت‌های تولیدی، هماهنگ‌سازی تولیدات برای ایجاد برندهای پرقدرت و استاندارد‌سازی محصولات را از ویژگی‌های این طرح برشمرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) البرز افزود: بر اساس شناسایی و جداسازی مددجویان کارجو و ارزیابی توانمندی، شرایط اقلیمی و محیطی آنها از ۶ الی ۶۰ ساعت آموزش‌های مداوم و متمرکز ارائه می‌شود و در پایان هر دوره نیز به کسانی که با موفقیت دوره را به پایان رسانده‌اند، گواهینامه معتبر فنی و حرفه‌ای اعطا خواهد شد.
وی گفت: کمیته امداد امام(ره) البرز در این طرح متعهد است نسبت به معرفی افراد تحت پوشش برای ایجاد زنجیره‌های تولید بازارمحور مشترک، شناسایی واحدهای نیمه‌فعال و دارای مشکلات تولید و فروش با هدف کمک به آنان، همکاری در زمینه آموزش و هماهنگ‌سازی گروه‌های هدف، کمک به ایجاد پل‌های ارتباطی و ایجاد خوشه‌های بازارمحور تولیدات خانگی و صنعتی، اطلاع‌رسانی مطلوب به کاربران و کمک به مددجویان کارجو برای خرید تجهیزات و مشارکت در راه‌اندازی کارگاه‌های متمرکز اقدام کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید