• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 5 شهریور 1398
کد مطلب : 74989
+
-

سیلاب ناگهانی و وقوع صاعقه در برخی نقاط کشور

براساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی، احتمال وقوع سیلاب ناگهانی، بالا آمدن موقتی آب رودخانه‌ها در دره‌ها و وقوع صاعقه و برق‌گرفتگی در ارتفاعات طی روزهای آینده در برخی نقاط کشور وجود دارد. 
به‌گزارش سازمان هواشناسی، سه‌شنبه (۵‌شهریورماه) احتمال رخداد سیلاب ناگهانی و بالا آمدن موقتی آب رودخانه‌ها در دره‌ها و وقوع صاعقه و برق‌گرفتگی در ارتفاعات البرز مرکزی واقع در استان‌های البرز، تهران، سمنان، مازندران و غرب گلستان وجود دارد که موجب بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و برخورد صاعقه در مناطق مرتفع می‌شود که به هموطنان توصیه می‌شود از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مناطق مرتفع خودداری کنند؛ این شرایط تا بعدازظهر همان روز ادامه دارد. 
فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی گفت: از بعدازظهر و اوایل شب چهارشنبه (۶ شهریور) به‌تدریج با نفوذ جریانات شمالی و ریزش هوای خنک از عرض‌های بالاتر، شاهد بارش باران در سواحل دریای خزر خواهیم بود، همچنین در 3 روز آینده دمای هوا در سواحل ۳ تا ۵ درجه کاهش خواهد داشت. وزش بادی که از دیروز شروع شده است تا روز سه‌شنبه دریای خزر را مواج نگه خواهد داشت. 
وی اظهار داشت: از بعدازظهر و اوایل شب چهارشنبه به‌تدریج با نفوذ جریانات شمالی و ریزش هوای خنک از عرض‌های بالاتر برای سواحل دریای خزر بارش باران پیش‌بینی شده، همچنین پنجشنبه استان‌های گیلان، مازندران و گلستان بارش باران پیش‌بینی شده است، استان‌های خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، شمال سمنان، ارتفاعات زنجان، قزوین، البرز و تهران رگبار باران با رعد‌و‌برق و وزش باد همراه خواهد بود، جنوب غرب اصفهان، چهارمحال و بختیاری و شمال کهگیلویه و بویراحمد نیز بارش پراکنده دارند. در شمال کردستان و زنجان نیز بارش پراکنده و احتمال رعد و برق پیش‌بینی شده است. 
گودرزی ادامه داد: تا آخر این هفته شرق، جنوب شرق به‌ویژه زابل، شرق کرمان و هرمزگان در برخی ساعات وزش بادهای شدید گاهی همراه با گرد و خاک خواهد بود، بقیه مناطق کشور تا آخر هفته، جوی آرام دارند. شهرکرد با دمای ۶ درجه بالای صفر، اردبیل ۱۱ و اهواز با دمای ۴۷ درجه بالای صفر و قم ۴۲ به‌ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین نقاط کشور در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

این خبر را به اشتراک بگذارید