• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
سه شنبه 5 شهریور 1398
کد مطلب : 74935
+
-

نرخ بیکاری ایلام تک‌رقمی شد

استاندار ایلام گفت: نرخ بیکاری در استان در بهار سال جاری تک‌رقمی شد. به گزارش تسنیم، «قاسم سلیمانی دشتکی» در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید اظهار کرد: ایلام یکی از استان‌های موفق در کاهش بیکاری است. برابر آمار اعلامی مرکز آمار کشور، این استان به دلیل کاهش آمار بیکاری در 3 ماه نخست امسال از جمله استان‌های موفق کشور بوده است.

وی افزود: آمار بیکاری در ایلام به نرخ 3/9 درصد رسیده و احراز این نرخ در نتیجه تلاش برای اجرای برنامه‌های دولت در استان بوده است. سلیمانی دشتکی گفت: مرکز آمار ایران نرخ بیکاری را بر اساس فرمول تعداد بر کل جمعیت بالای 10 سال هر استان محاسبه و اعلام می‌کند. این محاسبه بر اساس اصول علمی پذیرفته‌شده ایران است.

استاندار ایلام درباره علت ملموس نبودن کاهش بیکاری و تک‌رقمی شدن نرخ آن در ایلام بیان کرد: چون تعداد جوانان جویای کار در استان بالاست، کاهش نرخ بیکاری در استان زیاد خود را نشان نمی‌دهد. وی ادامه داد: تک‌رقمی شدن نرخ بیکاری به معنی دست برداشتن مسئولان از تلاش و کوشش در استان برای کاریابی و فراهم کردن زمینه افزایش اشتغال نیست و تمام ادارات موظف به در اولویت قرار دادن اشتغال در حوزه ماموریتی خود هستند.

این خبر را به اشتراک بگذارید