• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 5 شهریور 1398
کد مطلب : 74932
+
-

ساخت المان نخستین بانوی روزنامه‌نگار ایران در سمنان

المانی مرتبط با «مریم عمید سمنانی» که به عنوان اولین بانوی روزنامه‌نگار ایران مشهور است به‌زودی توسط «مریم سالور» از هنرمندان برجسته هنرهای تجسمی در ایران و از نوادگان این بانو برای نصب در یکی از مکان‌های شهری سمنان ساخته خواهد شد.

به گزارش ایرنا، وی در جلسه‌ای با شهردار سمنان و مشاور او در امور بانوان گفت: برای اجرای این اثر هنری هزینه‌ای را دریافت نخواهم کرد و فقط درخواست هزینه‌های جاری و مصالح را خواهم داشت.

وی با پیشنهاد مکان نصب اثر هنری یادبود مریم عمید در محوطه بیرونی ساختمان شورای اسلامی شهر سمنان که در گذشته ساختمان اداری کارخانه ریسندگی تاریخی سمنان بوده است گفت: نصب این یادمان در مجموعه شورای شهر علاوه بر حفظ شدن آن می‌تواند ارزش فرهنگی آن محوطه را نیز افزایش دهد. 

وی افزود: شهروز صدر از دیگر هنرمندان تجسمی مطرح کشور و ماشاالله عمید از هنرمندان سمنان نیز در ساخت این یادمان ارزشمند همکاری خواهند کرد. 

«سید محمدناظم رضوی» شهردار سمنان نیز در این جلسه با قدردانی از مریم سالور برای این اقدام ارزشمند و فرهنگی گفت: نصب این یادمان در شورای اسلامی شهر می‌تواند به نماد خوبی برای شهر در این مجموعه تبدیل شود و از آنجا که بافت معماری بنای قدیمی کارخانه نساجی و مرکزیت شهر آن را به گذری فرهنگی تبدیل کرده می‌تواند مکان مناسبی برای نصب این اثر هنری باشد.

«مریم عمید سمنانی» مشهور به مزین‌السلطنه که از او به عنوان نخستین بانوی روزنامه‌نگار ایران یاد می‌شود، اهل سمنان و دارای یکی از نشریات تأثیرگذار در سیر تاریخ مطبوعات کشور به نام نشریه «شکوفه» با موضوع مسایل زنان در ابعاد گوناگون بود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید