• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 5 شهریور 1398
کد مطلب : 74929
+
-

اجرای طرح «نذر آب» توسط هلال احمر مرکزی در 3 استان

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان مرکزی جدیدترین جزئیات از اجرای «طرح نذر آب» توسط هلال احمر استان مرکزی را تشریح کرد و گفت: این طرح در مناطق کم‌برخوردار سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و استان هرمزگان اجرا می‌شود.

به‌گزارش تسنیم، یکی دیگر از اقدامات هلال احمر اجرای طرح ملی نذر آب در مناطق محروم و خشکسال کشور، اعزام کاروان‌های سلامت به روستاها و مناطق کم‌برخوردار و اعزام تیم‌های پزشکی متخصص به این مناطق است که هر سال شاهد اقدامات خوب هلال احمر در این برنامه‌ها هستیم.

طرح ملی نذر آب کمک‌های مردم و خیران در زمینه ارسال بطری‌ها و تانکرهای آب به مناطق خشک کشور و کمک به مردم منطقه برای استفاده از آب آشامیدنی سالم است که این طرح نیز در جمعیت هلال احمر استان مرکزی دنبال می‌شود.

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان مرکزی با اشاره به برنامه‌های جمعیت هلال احمر استان مرکزی گفت: از جمله برنامه‌هایی که برای 6 ماه نخست سال برنامه‌ریزی شده، اجرای برنامه طرح مشارکت اجتماعی ایرانیان است. این طرح در تاریخ 8 مرداد با فراخوان عمومی پزشکان متخصص، فوق تخصص و پزشکان عمومی برگزار شد.

«علیرضا محمودی» افزود: در این طرح پزشکان عضو جمعیت هلال احمر برای ارائه خدمات به نیازمندان و اقشار ضعیف جامعه فعالیت می‌کنند. این طرح به صورت ناپیوسته در سال‌های گذشته انجام می‌شد، اما اکنون به صورت منسجم این برنامه برگزار شد.

وی درباره برنامه کشوری نذر آب گفت: این برنامه در مناطق کم‌برخوردار سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و استان هرمزگان برگزار می‌شود و از تاریخ 22 تا 27 شهریور تیم متشکل از 12 پزشک متخصص و فوق تخصص، پزشک عمومی، فوق تخصص ژنتیک، اطفال، زنان و زایمان، جراح چشم و ارتوپدی به شهرستان سیب و سوران و شهرستان سراوان استان سیستان و بلوچستان اعزام می‌شوند. با توجه به این‌که برای دومین بار در این منطقه مانور پزشکی انجام می‌دهیم شناخت کافی نسبت به منطقه داریم.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید