• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 5 شهریور 1398
کد مطلب : 74924
+
-

ساوه میزبان ششمین دوره شعر منطقه‌ای عاشورایی می‌شود

رئیس اداره ارشاد ساوه گفت: ششمین همایش منطقه‌ای شعر عاشورایی به میزبانی ساوه برگزار می‌شود.

«حسین محمودی‌فر» در گفت‌و‌گو با تسنیم افزود: این همایش با حضور شاعران 5 استان مرکزی، قم، قزوین، همدان و البرز به میزبانی ساوه برگزارمی شود.

وی افزود: تجلیل و تکریم از مقام شامخ امام حسین(ع) و یاران فداکارش، توجه به نقش ادبیات در ترویج و توسعه دین و مذهب تشیع، ایجاد فضا و محفلی برای گردهمایی شاعران و ادیبان با محوریت امام حسین(ع) از اهداف برگزاری 
این همایش است.

رئیس اداره ارشاد ساوه بیان کرد: فراخوان این همایش منطقه‌ای برای بهره‌مندی هنرمندان علاوه بر استان مرکزی به استان‌های قم، قزوین، همدان و البرز ارسال شده است که امیدواریم با استقبال خوبی از سوی این هنرمندان روبه‌رو شود.

وی افزود: براساس تقویم برنامه‌ها، هنرمندان این 5 استان باید تا 5 مهر ‌آثار خود را به دبیرخانه ششمین همایش منطقه‌ای شعر عاشورایی در اداره فرهنگ و ارشاد ساوه ارسال کنند.

محمودی‌فر ادامه داد: شناسایی و تجلیل از پدیدآورندگان آثار فاخر فرهنگی و ادبی مرتبط با عاشورا، ارتقای سطح کیفی شعر و گسترش هرچه بیشتر آن از دیگر اهداف برگزاری ششمین همایش منطقه‌ای شعر عاشورایی است.

رئیس اداره ارشاد ساوه با اشاره به جایگاه شعر عاشورایی گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شعرهای عاشورایی توسط شاعرانی خلق شد که در دامن اسلام و قرآن تربیت شده و مکتب امام راحل را درک کرده بودند و از امام آموخته بودند که اگر درباره امام حسین(ع) می‌خواهند حرفی بزنند این سخن محکم، مستند و براساس واقعیت‌های عاشورا باشد.

محمودی‌فر بیان کرد: شعر عاشورایی دارای سه بعد «سوگ و مرثیه»، بعد «حماسی» و «پیام عاشورا» است که باید شاعر به آنها بپردازد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید