• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
سه شنبه 5 شهریور 1398
کد مطلب : 74893
+
-

علت مرگ خال قرمز‌های رودخانه کرج

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست البرز از تلف شدن تعدادی از ماهیان رودخانه کرج خبر‌داد.  «فردین حکیمی» در گفت‌وگو با ایرنا با اشاره به انتشار اخباری در فضای مجازی مبنی بر تلفات ماهی قزل‌آلای خال‌قرمز رودخانه‌ای، گفت: این حادثه در محدوده رودخانه آسیابدرگاه رخ داد که طبق بررسی اولیه، ورود مواد آلاینده به رودخانه کرج علت تلف شدن ماهیان است.
در پی انتشار این اخبار، بلافاصله کارشناسان حفاظت محیط‌زیست البرز با هدف بررسی میدانی و علت تلفات ماهی به منطقه اعزام شدند. بر اساس این گزارش تعدادی از ماهیان تلف‌شده برای انجام آزمایش‌های تشخیصی به آزمایشگاه انتقال داده شدند. به گفته حکیمی، چنانچه مرگ ماهیان به علت سهل‌انگاری شرکت پیمانکار پروژه آزادراه تهران- شمال تایید شود، به طور قطع موضوع به مراجع قضایی اعلام می‌شود و پیمانکار مربوطه ملزم به پرداخت خسارات ناشی از تلفات آبزیان خواهد بود.
فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست البرز نیز گفت: تلفات این ماهیان بر اثر آلودگی آب به علت انتشار سیمان مصرفی برای ساخت پایه یک پل بر روی رودخانه، صورت گرفته است.
«مهرشاد احمدوندی» افزود: در این حادثه حدود ۴۰ قطعه ماهی تلف شده است.
ماهی قزل‌آلای خال‌قرمز از گونه‌های حمایت‌شده کشور محسوب می‌شود که یکی از زادگاه‌های اصلی آن رودخانه همیشه خروشان کرج است.

این خبر را به اشتراک بگذارید