• پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 1 ذی القعده 1445
  • 2024 May 09
دو شنبه 4 شهریور 1398
کد مطلب : 74763
+
-

رسیدگی قضایی به پرونده «وی کاپیتال»

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان بانه گفت: روند رسیدگی به پرونده کلاهبرداری شرکت هرمی «وی کاپیتال» از طریق دستگاه قضایی همچنان ادامه دارد و مال‌باختگان باید برای طرح شکایت به مرجع قضایی مراجعه کنند. 

به گزارش ایرنا «سعید اسکندری» افزود: طبق قانون مجازات اخلالگران در نظام اقتصادی عضوگیری در بنگاه، موسسه یا شرکت برای کسب درآمد با افزایش عضو به صورت زنجیره یا شبکه انسانی، جرم محسوب می‌شود و قانون‌گذار برای نامبردگان مجازات در نظر گرفته است. 

وی اضافه کرد: افرادی که صرفا عضو این شرکت هرمی هستند حسب بند «ز» ماده یک قانون مرتکب جرم نشده و مال‌باخته تلقی می‌شوند اما افرادی که اقدام به عضوگیری کرده‌اند مجرم محسوب می‌شوند و طبق قانون با آنها برخورد خواهد شد. اسکندری با بیان این‌که شناسایی مابقی سرشبکه‌ها و اعضای فعال این شرکت ادامه دارد، افزود: اینک تعدادی از سرشاخه‌های شرکت «وی کاپیتال» شناسایی، تحت تعقیب و یا روانه زندان شده‌اند و تعدادی هم با تشخیص مقام قضایی با قید وثیقه آزاد هستند. 

دادستان انقلاب و عمومی شهرستان بانه از مال‌باختگان درخواست کرد برای ادامه روند پیگیری و مشخص شدن میزان ارزش ریالی اموال خود که در اختیار اعضای این شرکت قرار داده‌اند نسبت به طرح شکوایه اقدام کنند. تاکنون ماهیت شرکت هرمی «وی کاپیتال» مشخص نشده ولی در کمتر از 5 ماه افراد زیادی را با وعده دستیابی به سودهای کلان و وسوسه‌انگیز جذب خود کرده و اینک سرشاخه‌های اصلی از دسترس خارج شده و سرمایه بسیاری از مردم بانه را به تاراج برده‌اند.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :