• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
دو شنبه 4 شهریور 1398
کد مطلب : 74758
+
-

2 درخواست از وزیر برای دانشگاه کردستان

استاندار کردستان در رابطه با بحث درخواست افزایش رشته گفت: انتظار داریم ۴۰ رشته دکتری به دانشگاه ‌کردستان اختصاص یابد. به گزارش ایسنا «بهمن مرادنیا» در جلسه شورای دانشگاه که با حضور وزیر علوم در دانشگاه کردستان برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به این‌که زیرساخت‌های دانشگاهی در دانشگاه‌های استان ضعیف و کم است و کمترین بهره از منابع کشور را دارد و توسعه دانشگاهی برای کردستان بسیار مهم بوده لذا این تحولات برای استان ضروری است. 

وی افزود: بهره‌مندی کشور عراق و اقلیم کردستان از ظرفیت‌های بسیار خوب دانشگاهی کردستان می‌تواند به ایجاد همبستگی بیشتر بین ایران و عراق کمک کند، لذا در این حوزه باید تصمیم‌های جهادی برای کردستان گرفته شود.  استاندار کردستان افزود: کردستان از کمترین میزان سرانه اعتبارات در کشور برخوردار است این مهم نیازمند بازنگری جدی است.  وی ادامه داد: در حال حاضر کارشناسی زبان کُردی در دانشگاه کردستان تدریس می‌شود، اما دانشجویان ما برای ادامه باید به کشورهای دیگر مراجعه کنند.

مرادنیا با تاکید بر این‌که فارغ‌التحصیلان زبان کُردی باید برای ادامه از ظرفیت‌های داخلی استفاده کنند، گفت: در خواست جامعه دانشگاهی استان تدریس این رشته در رده کارشناسی ارشد است.  وی عنوان کرد: برندسازی در کردستان باید صورت گیرد و ما باید بتوانیم این رشته را به زبان انگلیسی تدریس کنیم. این امر موجب افزایش جذب دانشجو در دانشگاه کردستان خواهد شد.  رئیس دانشگاه کردستان هم در این نشست گفت: توسعه و تقویت زیرساخت‌های دانشگاه کردستان، با توجه به وضعیت توپولوژی خاص آن مستلزم افزایش بودجه عمرانی و پایه‌ای است.

«رحمت صادقی» اظهار کرد: در حال حاضر اکثر پروژه‌های دانشگاه کردستان در قسمت جنوبی دانشگاه که دارای توپولوژی بسیار سخت است و هزینه‌های زیادی می‌طلبد اجرا می‌شود.  وی در ادامه تعداد زیاد نیروهای شرکتی دانشگاه کردستان را از مشکلات اصلی این دانشگاه دانست و گفت: این نیروها بخشی از شناسنامه دانشگاه هستند و باید تبدیل وضعیت شوند.

این مسئول سرانه اعتبارات آموزشی دانشگاه کردستان را ۱۳۲ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: کردستان جزو استان‌های آخر کشور در این حوزه است.  رئیس دانشگاه کردستان، تعداد متوسط کشوری دانشجویان ۴ هزار و ۵۳۰ نفر است و کردستان با ۲ هزار و ۶۹۰ دانشجو در این بخش آخرین استان کشور است.

این خبر را به اشتراک بگذارید