• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 4 شهریور 1398
کد مطلب : 74613
+
-

آغاز طرح توسعه میامی

مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری سمنان گفت: فرایند اجرایی طرح توسعه‌ای میامی همزمان با ۳۰ شهرستان محروم و کم‌برخوردار کشور آغاز شد.

 «مهدی بندرآبادی» در گفت‌و‌گو با ایرنا با اشاره به الگوی برنامه‌‌ریزی و پیشرفت منطقه‌ای ۳۱ شهرستان منتخب براساس الگوی ملی ایرانی- اسلامی پیشرفت افزود: در این طرح شهرستان‌ها در 2 بخش کم‌برخوردار و توسعه نیافته در زمینه آسیب‌های اجتماعی مورد مطالعه قرار گرفتند که میامی جزء شهرستان‌های این فهرست است. وی به اقدام‌های انجام شده طرح توسعه‌ای میامی در استان سمنان اشاره کرد و گفت: تهیه سند توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی، برنامه پیشرفت فرهنگی و اجتماعی روستایی و برنامه راهبری و عملیاتی توسعه پایدار اقتصادی، از جمله اقدامات انجام شده برای تحقق این مسأله است. 

مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری سمنان ادامه داد: سند توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی روستایی برای ۱۶ روستای شهرستان میامی موضوع ماده ۲۷ قانون برنامه ششم توسعه توسط سازمان مدیریت و برنامه‌‌ریزی استان سمنان انجام شد. وی با بیان این‌که شهرستان میامی از ظرفیت‌های بالای معدنی و کشاورزی برخوردار است بیان کرد: برنامه‌های راهبردی و عملیاتی توسعه پایدار اقتصادی در بخش‌های کشاورزی و صنعت و معدن این شهرستان تهیه شده تا زمینه اشتغال را برای شهروندان و روستاییان آن فراهم کند.

بندرآبادی به اولویت‌بندی طرح‌های اقتصادی با محوریت بخش خصوصی در میامی اشاره و اضافه کرد: فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف اقتصادی و پیگیری مشکلات احتمالی برای تسریع در بهره‌برداری تعیین و احصا شده است.


معرفی ۹ طرح اقتصادی به وزارت کشور

مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری سمنان با بیان این‌که شهرک صنعتی کالپوش آماده کلنگ‌زنی است افزود: ۹ طرح منتخب اقتصادی در بخش‌های صنعت، معدن، کشاورزی و گردشگری به وزارت کشور معرفی شده است.
وی تاکید کرد: احداث شهرک تخصصی معدن در میامی در مرحله مکان‌یابی است و ۲۰ درصد تسهیلات در بخش‌های مختلف اقتصادی به این شهرستان اختصاص یافت.

بندرآبادی افزود: ۲۲۷ میلیارد ریال به ۸۱ طرح در شهرستان میامی از محل تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری به منظور رونق اقتصادی و اشتغال‌زایی پرداخت شد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید