• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 4 شهریور 1398
کد مطلب : 74601
+
-

طرح بازآفرینی شهری در ۳۰ محله اراک و ساوه

مدیر کل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: ۳۰محله در شهرهای اراک و ساوه شناسایی شده که نیازمند اجرای طرح بازآفرینی شهری و ساماندهی بافت‌های فرسوده است.

به گزارش مهر، «احمد مرزبان» با اشاره به این‌که این اداره کل تحقیقات کارشناسی فراوانی برای شناسایی و ارزیابی بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیر رسمی انجام داده اظهارکرد: در حال حاضر ۱۷ محله هدف در ساوه و ۱۳ محله در اراک شناسایی شده که ساماندهی این بافت‌های فرسوده و غیررسمی در اولویت کار اداره کل راه و شهرسازی قرار دارد.
وی بیان کرد: در این حوزه اعتباری بیش از ۳۷ میلیارد تومان درنظر گرفته شده که ۷ میلیارد تومان آن تخصیص یافته و جذب شده است. همچنین ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات برای بافت‌های فرسوده استان در نظر گرفته شده است.

مرزبان بیان کرد: در محله‌های هدف بازآفرینی شهری تا به امروز برای ۷۰۰ قطعه سند تک‌برگی صادر شده و همچنین ۳۹ متقاضی از اهالی منطقه شهرک علی بن ابیطالب(ع) اراک مدارک خود را دریافت کرده اند. نقشه ۳۵۰۰ قطعه تهیه شده و ۱۲۰۰ قطعه در سامانه ثبت درج شده است.
مدیر کل راه و شهرسازی استان مرکزی اظهار کرد: به دنبال انعقاد قرارداد بین وزارت راه و شهرسازی با بانک مربوطه، مقرر شده که به ازای ساخت هر واحد مسکونی جدید در محله‌های هدف بازآفرینی شهری، ۴۰ میلیون تومان وام با نرخ سود 8 درصد پرداخت شود.


 ۱۹طرح بازآفرینی شهری در مرکزی 

سرپرست معاونت بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: ۱۹ طرح بازآفرینی شهری با هدف تحقق راهبرد‌های ترمیمی و بهسازی و نوسازی شهری امسال در این استان اجرا شده است.
«حمید انعامی» افزود: 4 طرح مشارکتی، 4 طرح مطالعاتی و ۱۱ طرح روبنایی و زیربنایی شاکله برنامه‌های اجرایی بازآفرینی شهری استان مرکزی در سال جاری را شامل می‌شود.

وی اظهارکرد: طرح‌های مشارکتی شامل عملیات اجرایی ۳۳۶ واحدی باغ خلج در اراک، 7 هکتاری دلیجان، مجتمع کوی علوی ساوه و تجاری مسکونی اراک است. انعامی ادامه داد: ۳۳۶ واحد ساختمانی با عنوان مهر و ماه در باغ خلج اراک اجرا شده که ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
سرپرست معاونت بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت:واحد مهر و ماه اراک در زمینی به وسعت 1600 متر‌ مربع با ۶ بلوک و ۱۰ طبقه ساخته شده است که تا 3 ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

انعامی افزود: طرح آماده‌سازی تجاری و مسکونی 7 هکتاری دلیجان با ۷۰درصد پیشرفت فیزیکی از دیگر طرح‌های مشاکتی بازآفرینی شهری استان است.

وی اظهارکرد: سهم دولت در این طرح ۸۲ درصد و سهم شریک ۱۷ درصد پیش‌بینی شده است.
سرپرست معاونت بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: طرح آماده‌سازی تجاری و مسکونی دلیجان نیز در 3 ماه آینده برای متقاضیان قابل سکونت است.

انعامی افزود: عملیات اجرایی تجاری، مسکونی و خدماتی کوی علوی ساوه نیز از دیگر طرح‌های مشارکتی بازآفرینی استان است که بخش مسکونی آن با ۱۵۱ واحد کامل شده و امسال به بهره‌برداری می‌رسد.
وی ادامه داد: طرح تجاری مسکونی اراک نیز با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی از دیگر طرح‌های مشارکتی بازآفرینی است که امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

سرپرست معاونت بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: 4 طرح مطالعاتی بازآفرینی شهری برای این استان نیز ابلاغ شده که مهم‌ترین آن مرکز توسعه محلی است.
انعامی افزود: مجموع اعتبارات بازآفرینی شهری استان مرکزی در سال گذشته ۳۶۱ میلیارد و ۳۱۸ میلیون ریال بود که سهم اراک از آن ۲۶۱ میلیارد و ۷۱۸ میلیون ریال تعریف شده است.

وی اظهار کرد: از مجموع اعتبارات تخصیصی ستاد بازآفرینی شهری استان مرکزی ۷۲ درصد اعتبار سهم ستاد اراک و ۲۸ درصد مربوط به شهرستان ساوه است و طرح‌های بازآفرینی شهرداری اراک نیز سال ۹۷ از کل اعتبار تخصیصی این شهرستان 7/64 درصد را شامل شده است.
وی بهبود کیفیت زندگی و‌ زیست‌پذیری در محله‌های ناکارآمد شهری را هدف اجرای طرح بازآفرینی شهری عنوان کرد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید