• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 4 شهریور 1398
کد مطلب : 74595
+
-

شناسایی ۳۲ نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های استان

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: ۳۲ نقطه حادثه‌خیز و مستعد تصادفات، در محورهای مواصلاتی استان مرکزی شناسایی شده است.

به گزارش مهر، سرهنگ «ایرج کهریزی» در جلسه کمیسیون مدیریت حمل‌و‌نقل عمومی و سوانح رانندگی استان مرکزی در اراک اظهار کرد: در استان مرکزی 6328 کیلومتر راه اصلی، بزرگراه، آزادراه و راه روستایی وجود دارد.

وی افزود: در محور ساوه-همدان ۱۰ کیلومتر زیر‌سازی انجام شده است و از معاون امور عمرانی استاندار انتظار می‌رود هماهنگی‌های لازم را برای افتتاح آن انجام دهند.

کهریزی گفت: در محور قدیم تهران-ساوه ۱۰ کیلومتر مشکل داریم، محور آوه-سلفچگان قرار بود در آبان ماه ۹۴ افتتاح شود و از نقاط حادثه‌خیز استان است که باید به صورت ویژه مورد پیگیری قرار گیرد.
وی اظهار کرد: خط کشی جزء واجبات اولیه ترافیک است. حتی در محور اراک-توره و اراک-سلفچگان با این مشکل مواجه هستیم.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی بیان کرد: بحث امداد هوایی در آزادراه‌های استان بسیار مهم است و اگر بتوان بیمارستان برای رسیدگی مصدومان سوانح رانندگی داشته باشیم خوب است.

کهریزی اظهارکرد: اداره کل راه و شهرسازی استان بر عملکرد پیمانکاران جاده‌ای نظارت کنند. برای مثال در محور روستایی هزاوه پیمانکار به تعهد خود عمل نکرد و نارضایتی مردم را به همراه داشت. حتی محور زالیان سال گذشته به دلیل دارا نبودن ایمنی بسته شد.
وی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۴۳ نفر در جاده‌های استان به دلیل رعایت نکردن قوانین و مقررات رانندگی جان خود را از دست دادند و آمار مجروحان ۱۶ هزار و ۶۹۹ نفر است.

این خبر را به اشتراک بگذارید