• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
دو شنبه 4 شهریور 1398
کد مطلب : 74609
+
-

سینما سیار در شهمیرزاد گشایش یافت

سینما سیار شهمیرزاد در سالن آمفی تئاتر خورشید این شهر توسط سیروس الوند، کارگردان اهل شهمیرزاد، علی جعفری و نوید کوهبر، معاونان اجرایی انجمن سینمای جوانان ایران و مسئولان و هنرمندان و مردم این شهر با اکران فیلم «دست‌های آلوده» گشایش یافت. 

به گزارش ایرنا، مدیر موسسه فرهنگی هنری باران در حاشیه این مراسم گفت: این آمفی تئاتر با هدف انجام برنامه‌های فرهنگی، هنری و آموزشی پس از چند ماه تلاش بی‌وقفه به صورت تخصصی تجهیز و با واگذاری سیستم پخش فیلم سینما سیار از انجمن سینمای جوانان استان سمنان به صورت رسمی برای استفاده مردم هنر دوست شهمیرزاد به راه افتاد. «رضا عقیلی» همچنین با تأکید بر این‌که شهمیرزاد به عنوان شهری گردشگری و میهمان‌پذیر سال‌ها بدون سینما بوده است از اکران فیلم‌های روز سینما ایران در این سالن خبر داد و افرود: از این پس شهروندان شهمیرزاد و گردشگران می‌توانند شاهد اکران‌های سینمایی در این سالن باشند. 

این مجموعه زیر نظر موسسه باران در سال‌های اخیر با برگزاری بیش از ۴۰ مجموعه نمایشگاه‌های هنری و کارگاه‌های آموزشی فضای متفاوتی را در شهر گردشگری شهمیرزاد ایجاد کرده است و اکنون با افزوده شدن آمفی تئاتر خورشید بیش از گذشته شاهد برگزاری برنامه‌های فرهنگی در این مجموعه خواهیم بود.

 وی اضافه کرد: انجمن سینمای جوانان مسئول واگذاری سیستم‌های پخش فیلم سینما سیار است. عقیلی ادامه داد: انجمن سینمای جوانان استان سمنان با پیگیری‌های انجام شده توانسته ۲ دستگاه پخش سینما سیار را برای استان تحویل بگیرد که این سیستم‌ها در تفاهم‌نامه‌ای با موسسات فرهنگی در شهمیرزاد و آرادان استان سمنان واگذار شده است.


رونق فرهنگی با راه‌اندازی سینما سیار 

کارگردان سینمای ایران گفت: طرح سینما سیار که در حال حاضر توسط انجمن سینمای جوانان پیگیری می‌شود طرح بسیار خوبی است و باعث رونق فرهنگی به‌ویژه پویایی سینما در هر منطقه‌ای از ایران خواهد شد.

«سیروس الوند» در این مراسم افزود: سرچشمه این شکل از اکران‌ها در آن زمان شکل گرفت که اجرا شدن آن در حال حاضر در شهرهایی چون شهمیرزاد رویداد مهمی است.
وی ادامه داد: زمانی که سینما یا فضاهای فرهنگی هنری در همه جا حضور داشته باشند باعث خواهد شد که فیلم‌ها در هر فرهنگی دیده و قضاوت شود و این جریان قطعا تقویت فرهنگ جمعی را که در جامعه ما ضعیف است به صورت مستقیم به دنبال خواهد داشت. 

وی بیان کرد: شهرهایی مانند شهمیرزاد برای ساخت فیلم مستند مطلوب‌تر است و اگر بخواهم فیلمی داستانی در شهمیرزاد بسازم باید شخصیت‌ها را نیز شهمیرزادی با لهجه همین دیار تعیین کنم.
این کارگردان قدیمی سینمای ایران درباره فیلم جدیدش که آماده اکران است و با انتقاد از ظرفیت نمایشی برای اکران فیلم‌ها گفت: فیلم «آنجا همان ساعت» پروانه نمایش گرفته است، اما چون در ایران در حال حاضر تولیدات فیلم بیشتر از ظرفیت نمایشی است سرنوشت برخی از فیلم‌ها همیشه دچار بحران اکران خواهد شد، اما امیدواریم این فیلم پس از محرم اکران شود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید