• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 4 شهریور 1398
کد مطلب : 74579
+
-

انتخاب پهنه‌های مناسب برای ایجاد فضای سبز

نایب‌ رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: کمیسیون ماده ۵ قم باید با یک منطق پیش برود و به‌جای نقاطی که با منافع مردم تعارض دارد و قابلیت فنی ندارد، پهنه‌های مناسب‌تری را برای ساخت فضای سبز انتخاب کند.

به گزارش ایرنا، «حسن بختیاری» در جلسه کمیسیون ماده ۵ قم در سالن جلسه‌های معاونت عمرانی استانداری، ایجاد کمربند فضای سبز را مؤثرترین راهکار برای تأمین فضای سبز مورد نیاز این شهر دانست.

وی گفت: در محدوده شهر قم زمین ارزش اقتصادی زیادی پیداکرده و امکان تملک ندارد، اما اطراف شهر و نقاطی مانند کمربندی امام علی(ع) قیمت زمین پایین است و می‌توان با کمترین هزینه در مقایسه با داخل شهر فضای سبز مناسب را ایجاد کرد.
بختیاری با بیان این‌که ایجاد فضای سبز در قم با موانعی همراه است افزود: برای ایجاد فضای سبز زمین‌های شخصی باید تملک شود که شهرداری بضاعت این کار را ندارد.

وی همچنین لکه‌گذاری‌های صورت گرفته در طرح تفصیلی قم برای فضای سبز را غیرمنطقی و غیرکارشناسانه عنوان کرد و گفت: برخی از نقاط تعیین‌شده به‌عنوان فضای سبز ساختمان‌های مسکونی است که هر اقدامی در آن منجر به بروز مشکل برای مردم می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم نیز در این جلسه با تأکید بر پایین بودن سرانه فضای سبز قم گفت: شهرداری باید برای حل معضل کمبود فضای سبز برنامه مشخصی ارائه کند. «عباس پورمیدانی» با بیان این‌که بافت‌های فرسوده و همچنین باغ‌های رهاشده در شهر بهترین گزینه برای توسعه فضای سبز در محدوده شهر قم به شمار می‌آیند گفت: در مناطقی مانند خیابان آیت‌الله طالقانی و انقلاب اسلامی که تا چندمتری آن هیچ‌گونه فضای سبزی نیست، یک پارک کوچک محله‌ای می‌تواند تحول عظیمی را به وجود آورد.

این خبر را به اشتراک بگذارید