• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 4 شهریور 1398
کد مطلب : 74571
+
-

راه‌اندازی نخستین کارخانه نوآوری در ماشین‌سازی اراک

 نخستین کارخانه نوآوری غرب کشور با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، استاندار مرکزی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری و جمعی از مسئولان در ماشین‌سازی اراک راه‌اندازی شد. 

به گزارش ایرنا، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در این آیین گفت: بیش از 4400 شرکت دانش‌بنیان در نقاط مختلف کشور فعالیت می‌کنند که این واحدها باید مسیر کارخانه‌های نوآوری که سبب زایش استارت‌آپ‌ها می‌شوند فراهم کنند. 
وی ادامه‌ داد: استفاده و حمایت مجموعه‌های صنعتی بزرگ مثل ماشین‌سازی اراک از جوانان تحصیلکرده با رویکرد نوآوری اتفاق مبارکی است، چراکه صرفا با تکیه بر محصولات گذشته نمی‌توان ارزش افزوده ایجاد کرد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری اظهار کرد: کارخانه ماشین‌سازی با راه‌اندازی کارخانه نوآوری از سیستم سنتی تولید جدا شده و به سمت محصولات دانش‌بنیان حرکت خود را آغاز کرده و شرکت‌های جدیدی که از این مجموعه خارج می‌شود در آینده می‌توانند بخشی از اقتصاد کارخانه را رقم بزنند.        
ستاری بیان کرد: اقتصاد دانش‌بنیان با رویکرد نوآوری بر پایه نیروی انسانی متخصص شکل می‌گیرد و این رویکرد نقش مهمی در افزایش ارزش افزوده و نرخ بهره‌وری خواهد داشت. 

کارخانه نوآوری شرکت مادرتخصصی ماشین‌سازی اراک در نتیجه تفاهم‌نامه مشترکی بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ماشین‌سازی اراک و پارک علم و فناوری استان مرکزی راه‌اندازی شده است.
هدف از آن راه‌اندازی این واحد توسعه فرایند کسب و کار، تجمیع منابع، تسهیل رشد کسب و کارها و افزایش شانس موفقیت آنها اعلام شده است.

کارخانه نوآوری با در اختیار قرار دادن فضای اشتراک کاری، امکان تعامل و همفکری مجموعه کارآفرینی را فراهم آورده و پاسخگوی همه نیازهای حوزه کسب و کار اعم از مشاوره بازار، مربی‌گری، مشاوره محصول، ارزیابی، جذب سرمایه‌گذار، تبلیغات و غیره خواهد بود.

بازدید از 8 واحد صنعتی در ساوه، زرندیه و خمین و شرکت در نشست توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و رونق تولید استان مرکزی از دیگر برنامه‌های سفر یک‌روزه معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری به استان مرکزی است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید