• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 4 شهریور 1398
کد مطلب : 74558
+
-

بهره‌برداری از مرکز جامع حمایت اجتماعی زنان در اراک

مرکز جامع مداخله و حمایت اجتماعی زنان و دختران استان مرکزی همزمان با هفته دولت با حضور «معصومه ابتکار»، معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده، استاندار مرکزی و جمعی از مسئولان در اراک به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا، معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان مرکزی در حاشیه بهره‌برداری از این طرح اجتماعی افزود: این مرکز خدماتی با سرمایه‌گذاری ۱۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال در ۲ طبقه و با زیربنای ۲ هزار متر‌ مربع در مدت ۲ سال ساخته شده است.
«اعظم علی مددی» افزود: ۱۲ میلیارد ریال از اعتبار هزینه شده در این مرکز با ۳۶ اتاق توسط یک خیر پرداخت شده است.

وی اظهار کرد: این مرکز در 3 بخش خانه امن، خانه سلامت و بازپروری با ظرفیت ۱۵ تا ۲۰ زن و دختر خشونت دیده و در معرض خشونت، ارائه خدمت می‌کند.
معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان مرکزی گفت: اقامت مادران در محل امن، آگاه‌سازی در موضوع خشونت و راهکارهای مقابله، مداخله در آگاه‌سازی خانواده‌ها نسبت به مهارت‌های زندگی و ارتقای توانمندی زنان در معرض خشونت از اهداف راه‌اندازی این مرکز است.

علی مددی افزود: پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برای دختران و زنان جامعه هدف با کمک تیم‌های تخصصی روان‌شناسی و روان‌کاوی و خدمات مددکاری از دیگر اهداف راه‌اندازی این مرکز است.

وی اظهار کرد: اقدامات مشاوره‌ای، حقوقی، مالی، تربیتی، آموزشی، مددکاری، روان‌شناسی، پوشاک و تغذیه از جمله خدماتی است که در این مرکز با شرایط ویژه به مراجعان ارائه می‌شود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید