• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
یکشنبه 3 شهریور 1398
کد مطلب : 74461
+
-

عرضه آثار صنعتگران سمنانی در نمایشگاه صنایع دستی

سرپرست اداره میراث فرهنگی سمنان: نمایشگاه صنایع دستی با 100 غرفه همزمان با هفته دولت در این شهرستان برپا شده است

 سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سمنان گفت: نمایشگاه صنایع دستی با 100 غرفه همزمان با هفته دولت در این شهرستان برپا می‌شود.

«سعید حسینی» در گفت‌وگو با فارس با اشاره به این‌که بین 300 تا 350 صنعتگر در حوزه میراث فرهنگی شهرستان سمنان فعالیت دارند اظهار کرد: صنعتگران این شهرستان در حوزه سفال و سرامیک زبانزد هستند و آثار بسیار ارزشمند و ماندگاری را خلق می‌کنند.

وی با بیان این‌که نمایشگاه صنایع دستی همزمان با هفته دولت در سمنان برپا می‌شود اضافه کرد: این اقدام با مشارکت بخش خصوصی انجام و برنامه‌ای جامع و کامل با برپایی 100 غرفه در این نمایشگاه در شهر سمنان اجرا می‌شود. سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سمنان با تأکید بر این‌که هدف و نگاه ما حمایت از صنعتگران حوزه صنایع دستی است بیان کرد: توانمندسازی صنعتگران را در برنامه داریم تا بتوانند با ایجاد فضای کارآفرینی اشتغال‌زایی کنند و مشکل بیکاری را تا حدودی برطرف سازند. حسینی با تأکید بر این‌که بخش خصوصی در بازسازی و مرمت بناهای تاریخی مشارکت می‌کند عنوان کرد: نه این‌که فقط بخش خصوصی در این مورد فعالیت دارد، بلکه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان نیز در این زمینه اقداماتی انجام می‌دهد که البته تا حدودی با محدودیت منابع مالی مواجه هستیم.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سمنان با بیان این‌که شرایط خاصی در این رابطه وجود دارد اضافه کرد: هزینه مرمت و بهره‌ای که بخش خصوصی خواهد گرفت، نیز مشخص است تا از طریق این مشارکت بتوانیم بناهای تاریخی را مرمت و بازسازی کنیم و در اختیار مردم و گردشگران داخلی و خارجی قرار دهیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید