• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
یکشنبه 3 شهریور 1398
کد مطلب : 74322
+
-

ساخت ۲۶ طرح مدرسه‌سازی توسط خیران

مدیر عامل مجمع خیران مدرسه ساز قم گفت: ۲۶ طرح با ظرفیت ۱۹۵ کلاس درس و حدود ۵۲ هزار متر‌ مربع زیربنا توسط مجمع خیران مدرسه‌ساز این استان در دست ساخت است. 

«سید ناصر علایی طباطبایی» در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: تعداد 5 طرح تیر امسال کلنگ‌زنی شد و در مراحل ابتدایی کار قرار دارد. وی با بیان این‌که میانگین هزینه ساخت هر مدرسه حدود ۱۸ میلیارد ریال است ادامه داد: ۶ طرح روستایی و ۲۰ طرح نیز شهری است و در حال حاضر بیشتر مدارس خیرساز در مناطق پرجمعیت از جمله شهرک پردیسان و بلوار شهدای ۱۵ خرداد ساخته می‌شود.

اعلایی بیان کرد: با توجه به اهمیت کارآفرینی در زمان حاضر، توجه به ساخت و توزیع و همچنین تجهیز هنرستان‌ها از دغدغه‌های مهم اعضای مجمع خیران مدرسه‌ساز است.

وی افزود: یکی از طرح‌هایی که امسال توسط مجمع در دست ساخت است، هنرستان است و در سال‌های آینده تعداد این مراکز افزایش خواهد یافت.

وی با بیان این‌که ۶۰ نفر از اعضای مجمع خیران مدرسه‌ساز قم زنان هستند اضافه کرد: ساخت مدارس مشارکتی از برنامه‌های در دست اقدام مجمع است و در این راستا از مشارکت خانم‌ها در مراحل ساخت بهره خواهیم برد.
اعلایی تشکیل مجمع خیران جوان را از دیگر برنامه‌های در دست اقدام عنوان و بیان کرد: در این راستا از توانمندی‌ها و فکر دانش‌آموزان علاقه‌‌مند استفاده خواهیم کرد و این مجمع تا اردیبهشت سال آینده در بیست و دومین جشنواره خیران مدرسه ساز تشکیل می‌شود.

بیش از ۴۰ درصد فضاهای آموزشی، تربیتی و ورزشی این استان توسط مجمع خیران مدرسه‌ساز ساخته شده است و در این مورد تاکنون ۲۶۵ مدرسه با 3088 کلاس درس و زیربنای ۴۰۶ هزار متر‌ مربع توسط خیران در قم ساخته شده است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید