• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
یکشنبه 3 شهریور 1398
کد مطلب : 74281
+
-

بهره‌برداری از 77 طرح اقتصادی  و کشاورزی در قم

50 طرح اقتصادی در هفته دولت با اعتبار 2600 میلیارد ریال در بخش‌های کشاورزی،‌ صنعتی و گردشگری و ۲۷ طرح کشاورزی با اعتبار ۴۸۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد


معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار قم گفت:‌ ۵۰ طرح اقتصادی طی هفته دولت با اعتبار 2600 میلیارد ریال در بخش‌های کشاورزی،‌ صنعتی و گردشگری قم به بهره‌برداری خواهد رسید. 

به گزارش ایرنا، «مهرداد غضنفری» افزود: ۲۵ درصد طرح‌های قابل بهره‌برداری، ۵۵ درصد حجم سرمایه‌گذاری و ۱۰۰ درصد اشتغال پروژه‌هایی که طی هفته دولت در قم به بهره‌برداری می‌رسد متعلق به بخش اقتصادی است. وی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای توسعه بخش اقتصادی استان در قالب برگزاری کارگروه‌های تسهیل و رفع موانع تولید،‌ شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت،‌ ستاد اقتصاد مقاومتی و تنظیم بازار قم اظهار کرد:‌ سال گذشته ستاد تسهیل استان ۵۰ جلسه اصلی تشکیل داد که ۷۲ درصد مصوبات آن اجرا شد که درنتیجه ۲۱ واحد صنعتی با اشتغال ۵۰۱ تن احیا شد. 

وی بیان کرد:‌ از ابتدای امسال تاکنون نیز این کارگروه ۱۸ جلسه اصلی برگزار کرده که ۵۱ درصد مصوبات آن اجرایی و موجب احیای ۱۱ واحد صنعتی با اشتغال ۸۶ نفر شده است. غضنفری ادامه داد:‌ شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت نیز 8 جلسه با ۵۰ مصوبه در خصوص تأمین مواد اولیه،‌ مشکلات ارزی،‌ مالیاتی و تأمین اجتماعی واحدهای تولیدی و خدماتی در بخش‌های مختلف گردشگری،‌ کشاورزی و صنعتی داشته است. 

وی ادامه داد:‌ بهره‌برداری از ۵۹ طرح صنعتی با سرمایه‌گذاری 1750 میلیارد ریال و اشتغال‌زایی برای 1033 تن و پیگیری امور همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری و رونق تولید در قم با احصای ۶۶ فرصت سرمایه‌گذاری از دیگر برنامه‌های این معاونت بوده است.


بهره‌برداری از ۲۷ طرح کشاورزی 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: ۲۷ طرح کشاورزی بااعتبار ۴۸۰ میلیارد ریال به مناسبت هفته دولت در قم به بهره‌برداری خواهد رسید. «عباس پورمیدانی» بیان کرد: با بهره‌برداری از این طرح‌ها در حوزه‌های مختلف بخش کشاورزی، برای ۱۵۱ نفر به‌صورت مستقیم و ۲۸۰ تن غیرمستقیم فرصت شغلی به وجود می‌آید. وی بیان کرد: بر اساس راهبردهای تعیین‌شده در بخش کشاورزی،‌ محور سرمایه‌گذاری برای توسعه هرچه بیشتر این حوزه، باید بخش خصوصی باشد که در همین رابطه سرمایه‌گذاری اصلی برای بهره‌برداری از طرح‌های یادشده،‌ از این طریق تأمین‌شده است. 

وی ادامه داد: همچنین ۴۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری دولتی برای بهره‌برداری از طرح‌های حوزه کشاورزی اختصاص‌یافته که در ایام هفته دولت، آیین افتتاح آن با حضور مسئولان ملی و استانی برگزار خواهد شد. پورمیدانی گفت: این طرح‌ها در بخش آب‌وخاک،‌ باغبانی و توسعه گلخانه،‌ دام و طیور و صنایع تبدیلی و تکمیلی به بهره‌برداری می‌رسد و زمینه توسعه هرچه بیشتر بخش کشاورزی استان را فراهم خواهد ساخت.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید