• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
یکشنبه 3 شهریور 1398
کد مطلب : 74337
+
-

فرسودگی ۶۰ درصد ماشین آلات کشاورزی استان

رئیس اداره امور فناوری‌های مکانیزاسیون کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: عمر مفید ۶۰ درصد ماشین‌آلات بخش کشاورزی این استان به پایان رسیده و فرسوده شده‌اند.

«محمد بابایی» در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: ۱۴ هزار و ۵۰۰ دستگاه انواع تراکتور و کمباین در استان مرکزی وجود دارد که بیش از 8 هزار دستگاه از آنها در سن فرسودگی قرار دارند.

وی ادامه داد: ۶۱۰ میلیارد ریال اعتبار به بخش مکانیزاسیون استان مرکزی اختصاص یافته که پیش‌بینی می‌شود با جذب این منابع مالی ۵۰۰ دستگاه تراکتور و کمباین و هزار دستگاه ادوات کشاورزی به این بخش افزوده شود.

رئیس اداره امور فناوری‌های مکانیزاسیون کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: تاکنون ۱۰ درصد این اعتبارات در بخش کشاورزی استان جذب و در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.

بابایی افزود: ضریب مکانیزاسیون بخش کشاورزی استان مرکزی 62/1 درصد است که با جذب این اعتبارات 1/0 درصد به ضریب مکانیزاسیون بخش کشاورزی استان افزوده می‌شود.

وی با یادآوری اجرای طرح پلاک‌گذاری ماشین‌آلات بخش کشاورزی استان مرکزی افزود: 5808 دستگاه انواع ماشین‌آلات بخش کشاورزی با آغاز اجرای طرح در استان شماره‌گذاری شده است. رئیس اداره امور فناوری‌های مکانیزاسیون کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: کار کارشناسی ۹۲۰ دستگاه تراکتور و کمباین نیز برای شماره‌گذاری این دستگاه‌ها توسط کارشناسان پلاک‌گذاری راهنمایی و رانندگی استان انجام شده است.

بابایی ادامه داد: از ابتدای مهر امسال سهمیه سوخت ماشین‌آلات بخش کشاورزی که پلاک‌گذاری آنها کامل شده ارائه شده و این سهمیه برای ماشین‌آلات بدون پلاک در مرحله نخست نصف و در گام بعدی قطع می‌شود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید