• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 3 شهریور 1398
کد مطلب : 74309
+
-

افتتاح و کلنگ‌زنی 91 پروژه در بیرجند همزمان با هفته دولت

خبرخوان
افتتاح و کلنگ‌زنی 91 پروژه در بیرجند همزمان با هفته دولت

فرماندار بیرجند گفت: 91 پروژه برای افتتاح و کلنگ‌زنی در هفته دولت برنامه‌‌ریزی شده و برای این پروژه‌ها اعتباری بالغ بر 76 میلیارد و 154 میلیون تومان پیش‌بینی یا هزینه شده است. به گزارش ایسنا «علی ناصری» در نشست خبری به مناسبت فرارسیدن هفته دولت، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و تبریک هفته دولت، اظهار کرد: 73 میلیارد و 507 میلیون تومان از محل اعتبارات دولتی و 2 میلیارد و 647 میلیون تومان از محل سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی تامین می‌شود. 

وی افزود: از مجموع 91 پروژه مختلف شهری و روستایی، 45 پروژه در سطح شهر بیرجند و 46 پروژه در روستاها به بهره‌برداری خواهد رسید. فرماندار بیرجند ادامه داد: از مجموع 4 پروژه آماده کلنگ‌زنی، 3 پروژه مربوط به شهرداری شامل پارک سایت اداری و پارکینگ‌های طبقاتی میدان امام خمینی(ره) و حکیم نزاری 13 با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد و 200 میلیون تومان و پروژه شرکت تعاونی مسکن ایثارگران نیروهای مسلح مربوط به مدیریت تعاون، کار ورفاه اجتماعی شهرستان بیرجند با حدود 7 میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار است. 

ناصری تصریح کرد: بیشترین تعداد پروژه‌ها با 27 مورد توسط شرکت توزیع نیروی برق به بهره‌برداری می‌رسد که عمدتا شامل احداث پست و شبکه فشار ضعیف هوایی به منظور تامین برق و رفع افت ولتاژ و کاهش شعاع تغذیه در سطح شهرستان، اصلاح روشنایی معابر، احداث شبکه روشنایی معابر هوایی در نقاط مختلف شهر بیرجند، احداث شبکه فشار متوسط زمینی و... به منظور تامین برق چاه مجتمع دامداری مرک واقع در اراضی روستای دستگرد است. 

وی ادامه داد: افزایش قدرت یا تعویض ترانس به منظور تامین برق و رفع افت ولتاژ متقاضیان شهری (اراضی 55 هکتاری، پارک خطی پیامبر اعظم(ص)، خیابان دولت و خیابان غفاری 7)، افزایش قدرت یا تعویض ترانس به منظور تامین برق و رفع افت ولتاژ متقاضیان روستایی، احداث شبکه به منظور تامین برق متقاضیان نقاط مختلف روستایی، احداث شبکه هوایی فیبر نوری به منظور ایجاد ارتباط مخابراتی بین پست‌های زمینی نقاط مختلف شهر بیرجند و... از دیگر پروژه‌هاست که برای آنها اعتباری بالغ بر 6 میلیارد و 675 میلیون تومان هزینه شده است. این مسئول بیان کرد: اداره جهاد کشاورزی با 11 پروژه به ارزش حدود 3 میلیارد و 84 میلیون تومان، رتبه دوم تعداد پروژه‌های افتتاحی را به خود اختصاص داده که عمدتا مربوط به احیا و مرمت قنوات و آبیاری تحت فشار و کم فشار اراضی کشاورزی است. 

ناصری اظهار کرد: 12 روستای شهرستان با اعتباری معادل 4 میلیارد و 780 میلیون تومان از گاز بهره‌‌مند خواهند شد و شهرداری بیرجند نیز 5 پروژه با اعتبار بیش از یک میلیارد و 165 میلیون تومان را افتتاح خواهد کرد که شامل اجرای زیرسازی و آسفالت محور کارگران و اتصال آن به میدان‌های شهید مصطفی خمینی و شهید فهمیده، افتتاح پارک 9 دی مهرشهر، احداث و بهسازی میدان‌های شهید مصطفی خمینی و شهید فهمیده، ایجاد فضای سبز ضلع غرب بلوار شهید صیاد شیرازی و تخریب و بازسازی فاز یک ضلع جنوبی باغ ایرانی خواهد بود.

وی افزود: با توجه به اهمیت بخش راه، 5 پروژه در این بخش با اعتبار 5 میلیارد و 970 میلیون تومان شامل احداث راهدارخانه سرچاه تازیان، احداث و آسفالت راه روستایی بقی-قیصار، بهسازی و آسفالت قطعه یک راه روستایی جلال-تخچرآباد، اجرای زیرسازی وآسفالت ورودی شوکت‌آباد و روکش آسفالت محور القورات به بهره‌برداری می‌رسد.  ناصری بیان کرد: با توجه به اهمیت موضوع آب، شرکت آب و فاضلاب شهری 5 پروژه با اعتبار بیش از 5 میلیارد و 623 میلیون تومان شامل بهره‌برداری از 8 کیلومتر شبکه فاضلاب در مهرشهر، اصلاح و توسعه بخشی از شبکه آب شهر بیرجند، مقاوم‌سازی خط انتقال سربیشه به بیرجند، اصلاح خط انتقال چاه‌های آب شرب شماره 6 و 8 دشت رکات و عملیات حفر و لوله‌گذاری جدار، آزمایش پمپاژ، نصب منصوبات و تجهیز چاه و اتصال به خط رانش را در برنامه خواهد داشت.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید