• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 3 شهریور 1398
کد مطلب : 74238
+
-

استقبال پزشکان زنجانی از نسخه‌نویسی الکترونیکی

پزشکان زنجانی از نسخه‌نویسی الکترونیکی در مطب‌ها استقبال خوبی کرده‌اند به طوری که طبق آمارهای ارائه‌شده حدود ۸۰ پزشک و ۵۰ موسسه در این طرح همکاری می‌کنند. 

‌مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان با بیان این مطلب در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: پذیرش و رسیدگی الکترونیکی اسناد در بیمارستان‌ها به ویژه در بخش خصوصی، نسخه‌نویسی الکترونیکی در مطب‌ها، نسخه‌پیچی در داروخانه‌ها و ارائه خدمات در آزمایشگاه‌ها و پرتوپزشکی‌ها در حال انجام است. 

خدیجه ابراهیم‌خانی گفت: بر این اساس، برای پزشکانی که از این طرح در مراکز خصوصی استفاده می‌کنند اولویتی ویژه در پرداختی‌های بهنگام و حتی زودتر از موعد در نظر گرفته شده است. مطالبات داروخانه‌ها و مطب‌هایی که با اجرای این طرح همکاری کرده‌اند تا پایان خرداد پرداخت شده است و مطالبات تیرماه این مراکز نیز به‌زودی پرداخت خواهد شد. 

وی ادامه داد: برای مابقی مطب‌ها یی که از روش‌های قبلی استفاده می‌کنند، مطالبات ماه‌های فروردین و اردیبهشت پرداخت شده و برای داروخانه‌ها نیز تا خرداد انجام گرفته است. 

‌مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان افزود: پرداختی‌ها به مراکز دولتی ـ دانشگاهی نیز برای ماه‌های فروردین به صورت ۱۰۰ درصد و اردیبهشت ۷۰ درصد و برای بخش خصوصی شامل بیمارستان‌ها از بهمن تا پایان اردیبهشت پرداخت شده است. 

ابراهیم‌خانی خاطرنشان کرد: با کارهای انجام‌شده در سال 97، نیمی از بدهی‌های 4 ماه اداره کل بیمه سلامت استان به مراکز خصوصی پرداخت شد و فقط ۲ ماه از مطالبات باقی مانده است که به زودی پرداخت خواهد شد. 

وی گفت: 3800 نفر از مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تحت پوشش بیمه سلامت استان قرار دارند و همپوشانی‌هایی نیز با تامین اجتماعی نیروهای مسلح وجود دارد. با همکاری‌های انجام‌گرفته مطابقت‌های لازم انجام خواهد گرفت تا این قشر در نهایت از یک پوشش بیمه‌ای برخوردار باشند. 

‌مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان افزود: با توجه به آمارهای ارائه‌شده، بیشترین همپوشانی بیمه‌ای این اداره کل به بیمه تامین اجتماعی بازمی‌گردد. بالاترین آن نیز در میان شهرستان‌های این استان به ابهر اختصاص دارد. در حال حاضر ۲۵ دفتر پیشخوان طرف قرارداد اداره کل بیمه همگانی سلامت در استان زنجان فعال است که از این تعداد ۹ دفتر در شهر زنجان قرار دارد. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید