• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 3 شهریور 1398
کد مطلب : 74236
+
-

افزایش 20 هکتار به فضای سبز زنجان

شهری
افزایش 20 هکتار به فضای سبز زنجان

 معاون سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهرداری زنجان از گسترش فضای سبز زنجان به میزان 20 هکتار خبر داد. 

مهدی کریمی در گفت‌وگو با فارس درباره خشک شدن درختان شهربازی زنجان (پارک ملت) اظهار کرد: درختان پارک‌های جنگلی از جمله پارک ملت طبق روال هر سال به صورت منظم آبیاری می‌شوند و وجود علف‌های سبز پای درختان موید این مطلب است.

 وی با بیان این‌که اکثر درختان موجود در این فضا از نوع اقاقیای جنگلی است، گفت: این درختان دارای تیپ جنگلی و تراکم برگ کم و عمر اقتصادی پایین هستند و با درختان شهری تفاوت دارند. 

معاون سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهرداری زنجان با اشاره به این‌که با وجود چنین خصوصیتی مشاهده برخی شاخه‌های خشک در این گونه تیپ‌ها امری طبیعی است، افزود: این نوع خشکیدگی به معنای خشک شدن کامل نیست. 

کریمی به لوله‌گذاری در پارک‌های جنگلی زنجان برای افزایش راندمان آبیاری و شادابی درختان اشاره کرد و ادامه داد: فاز نخست این طرح در پارک‌های گلستان و ارم اجرایی شده است و ادامه آن نیز انجام خواهد شد. همچنین لوله‌گذاری پارک ملت نیز در سال آینده اجرایی خواهد شد. 

وی در ادامه مالکیت پارک‌های جنگلی را متعلق به منابع طبیعی عنوان کرد و گفت: شهرداری صرفا بهره‌بردار است و خدمات شهرداری با هدف رفاه حال شهروندان ارائه می‌شود از این رو هیچ نوع تغییر کاربری از سوی شهرداری انجام نشده است. 

این مسئول به برنامه این سازمان برای گسترش فضای سبز شهر زنجان اشاره کرد و افزود: برنامه سیما و منظر فضای سبز شهرداری گسترش این فضا تا 20 هکتار است. 

کریمی با اشاره به این‌که در حوزه فضای سبز شهرداری زنجان اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: در این زمینه انجام عملیات مربوط به گسترش فضای سبز در 5 پارک در حال انجام است.

 گسترش پارک شهرک شهدا، پارک گلسار منطقه 2 گلشهر، پارک شهرک شهدا، پارک خیابان نبوت کوی خرداد و ساخت پارک بزرگی در حدود 4 هکتار در غرب زنجان با هدف گسترش فضای سبز شهری انجام می‌شود. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید