• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 3 شهریور 1398
کد مطلب : 74233
+
-

پایش زیست‌محیطی بیمارستان‌ها آغاز شد

کارکنان اداره حفاظت محیط‌‌ زیست شهرستان قزوین عملیات پایش زیست‌محیطی را با محوریت پسماندهای عفونی از ۱۴ بیمارستان و مرکز درمانی آغاز کردند. 

رئیس اداره حفاظت محیط‌‌ زیست قزوین در گفت‌وگو با ایرنا بیان کرد: اگرچه نظارت و کنترل بر نحوه مدیریت پسماندها در بیمارستان‌ها همواره به صورت مستمر رصد می‌شود، اما در این پایش بر نحوه مدیریت پسماندهای عفونی در بیمارستان‌ها تأکید می‌کنیم. 

اکبر کشت‌پرور گفت: پسماندهای عفونی به دلیل ویژگی‌های خاص، نیازمند مراقبت‌های ویژه نیز هستند و لازم است به منظور جلوگیری از هرگونه بیماری‌ برای مدیریت آنها از اقدامات خاصی استفاده شود. 

وی با بیان این‌که صدها مطب پزشکی در شهر قزوین به تولید پسماندهای عفونی اقدام می‌کنند، افزود: به همه مطب‌های پزشکی ابلاغ شده است که باید پسماندهای عفونی‌شان را به جایگاه پسماند محمدآباد منتقل کنند. در این خصوص یک شرکت مدیریت پسماند نیز با برخی مطب‌ها قرارداد منعقد کرده است. 

رئیس اداره حفاظت محیط‌‌ زیست قزوین در خصوص فرایند دفن بهداشتی پسماندهای عفونی بیمارستانی نیز توضیح داد: این پسماندها ابتدا با دستگاه اتوکلاو بی‌خطرسازی شده و سپس برای دفن بهداشتی به جایگاه محمدآباد منتقل می‌شوند. 

کشت‌پرور به برخوردهای قانونی با متخلفان اشاره کرد و یادآور شد: مراکز درمانی، بیمارستانی و مطب‌هایی که به مدیریت پسماند عفونی توجه نکنند، اخطار می‌گیرند و در صورت توجه نکردن به این اخطارها از طریق مراجع قضایی تحت پیگیرد قانونی قرار خواهند گرفت. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید