• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
شنبه 2 شهریور 1398
کد مطلب : 74224
+
-

سهم اندک کردستانی‌ها از امکانات ورزشی

رئیس شورای شهر سنندج اظهار کرد: در کردستان به حوزه ورزش ظلم کم توجهی و تاکنون فلسفه اصلی ورزش درک نشده است. به گزارش ایسنا «غریب سجادی» در حاشیه پنجمین دوره المپیاد ورزشی محلات شهر سنندج تصریح کرد: در طول تاریخ و از زمانی که اهمیت ورزش مطرح شده فلسفه آن تربیت انسان از 2 بعد جسمی و روانی است که بسیاری از مشکلات جامعه از این ابعاد سرچشمه می‌گیرد.  وی بیان کرد: در جامعه امروزی ما بسیاری از مشکلات به‌ویژه اعتیاد دامنگیر برخی از خانواده‌ها شده است و توجه و اهمیت به ورزش باید در اولویت باشد. 

سجادی افزود: سرانه‌های ورزشی کردستان یکی از کمترین سرانه‌های ورزشی در کل ایران است که در این راستا شهرداری امسال به حوزه ورزش توجه خاصی داشته و درصدد است تعدادی مکان روباز برای ورزش کردن انتخاب کند. 
وی عنوان کرد: تعدادی از افراد در استان هستند که مدیران کردستان را ناتوان جلوه داده و اتفاقات مثبت را نادیده می‌گیرند. برخی از مدیران هم اگر کار مثبتی و قدمی برای استان برمی‌دارند، انتظار دارند که همیشه باید دیده شوند. این 2 عامل باعث شده که اتفاقات بزرگ در استان نیفتد و مانند سمی در جامعه هستند که مانع ورود سرمایه‌گذار به کردستان می‌شوند. سجادی گفت: مردم استان حق دارند که به شهرداری انتقاد کنند، اما زمانی از انتقاد نتیجه می‌گیریم که آن انتقاد مثبت، تحیلی، سازنده و دور از حاشیه باشد.

در ادامه شهردار سنندج نیز گفت: شهرداری سنندج علاوه بر توسعه عمرانی، وظیفه توسعه فرهنگی را نیز برعهده دارد و در این 2 سال در برنامه‌های فرهنگی جشن نوروز، روز سنندج، کنگره 5400 شهید و همچنین احداث پارک مشاهیر کُرد در آبیدر مشارکت داشته است.«حشمت صیدی» با اشاره به ثبت نامه شهر سنندج در یونسکو، عنوان کرد: چنین برنامه‌هایی از جمله المپیاد محلی موجب شده که به عنوان یک برند در استان کردستان شناخته شود.

در ادامه «علی پژگول» عضو شورای شهر سنندج بیان کرد: قرار شده که با همکاری شهرداری چند نقطه از شهر را برای ورزش صبحگاهی انتخاب کنیم.  وی افزود: در برخی از پارک‌های شهر سنندج تعدادی از ورزشکاران، ورزش صبحگاهی و عصرگاهی انجام می‌دهند که علاقه‌مندان زیادی را به خود جذب کرده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید