• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
شنبه 2 شهریور 1398
کد مطلب : 74221
+
-

افزایش ظرفیت مراکز اقامتی کرمانشاه

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گفت: سال آینده ظرفیت مراکز اقامتی استان را به 5 هزار تخت افزایش خواهیم داد. به گزارش ایسنا «امید قادری» با اشاره به روند رو به رشد توسعه زیرساخت‌های اقامتی در استان اظهارکرد: تا پایان سال گذشته ظرفیت واحدهای اقامتی استان 3هزار و 600 تخت بود که از ابتدای امسال تاکنون 200 تخت به آن اضافه شده است. 

وی تصریح کرد: بر اساس برنامه‌‌ریزی که انجام داده‌ایم، تا پایان امسال این ظرفیت به بیش از 4هزار تخت و سال آینده به 5 هزار تخت می‌رسد.  مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه تصریح کرد: افزایش تعداد اقامتگاه‌های بوم‌گردی، صدور مجوز برای فعالیت خانه‌مسافرها و چند هتل و مهمانسرا در دست احداث از برنامه‌هایی است که ظرفیت اقامتی استان را افزایش خواهند داد. 

وی پروژه هتل آبشار ریجاب را از جمله این ظرفیت‌ها دانست و گفت: این هتل با اعتبار حدود 3 میلیارد تومان و ظرفیت 50 تخت به همراه 3 رستوران در منطقه‌ای گردشگرپذیر قرار دارد و طی روزهای آینده افتتاح رسمی خواهد شد. 
قادری تصریح کرد: همچنین پروژه پارک آبی کرمانشاه با 50 درصد پیشرفت در حال اجراست، اما از آن‌جا که سرمایه‌گذار این پروژه با مشکلات مالی مواجه بود، قرار بر این شد که پروژه را نیز فازبندی کند. 

وی اضافه کرد: براساس صحبت‌هایی که با سرمایه‌گذار این پروژه داشته‌ایم، قرار است فاز اول آن‌که ظرفیت اقامتی و پذیرایی دارد تا پایان امسال تکمیل شود. مدیرکل میراث فرهنگی استان در ادامه به بازگشایی مرز خسروی و تاثیر آن در رونق 13 هتل و مهمانسرای قصر شیرین اشاره کرد و گفت: بخش زیادی از ظرفیت‌های اقامتی استان همین هتل‌ها و مهمانسراهای قصر شیرین هستند که طی سال‌های گذشته به دلیل بسته شدن مرز نیمه‌فعال و یا تعطیل شدند.

این خبر را به اشتراک بگذارید