• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
شنبه 2 شهریور 1398
کد مطلب : 74219
+
-

کمبود نیرو در آموزش و پرورش سقز

معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش سقز گفت: بیشترین کمبود نیرو انسانی در کردستان مربوط به این شهرستان است. به گزارش ایرنا «رحمان سیدیان» اظهار کرد: اداره کل آموزش و پرورش کردستان در مقاطعی از سال تحصیلی نیروی انسانی را به عنوان مُسکن به آموزش و پرورش سقز تزریق می‌کند که این راه‌حل موثر و امید بخش برای رفع مشکلات این شهرستان نیست.

وی با بیان این‌که اساس و بنیان توسعه هر جامعه‌ای آموزش و پرورش است، افزود: مشکلات فراوانی در کمبود فضای آموزشی، مدرسه‌های دوشیفته، استفاده از ظرفیت بیش از حد کلاس‌ها، کمبود اعتبار و نبود مدارس در بعضی از محدوده‌های شهر سقز وجود دارد و ایجاد مدارس در این مناطق ضروری است.

 این مسئول اضافه کرد: شهریه‌ای که برای مدارس هیات امنایی در تمام کشور پرداخت می‌شود، 5 میلیون و 500 هزار ریال است اما شهرستان سقز تنها شهر در کشور است که دانش‌آموزان این مدارس کمترین مبلغ یعنی ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال و 3 میلیون و ۵۰۰ هزار ریال را پرداخت می‌کنند.

سیدیان ضمن تشکر از خیرین مدرسه‌ساز در سقز به ضرورت بیشتر جذب مشارکت آنان اشاره کرد و گفت: در کردستان بعد از شهرستان بانه، بیشترین مدارسی که توسط خیرین ساخته شده مربوط به سقز است. معاون توسعه و آبادانی اداره آموزش و پرورش سقز نیز اظهار کرد: در این شهرستان ۵۰ مدرسه تخریبی وجود دارد و نوسازی و تجهیز این مدارس نیازمند تخصیص اعتبارات ویژه است.  

«علی دستان» افزود: ۸۰ درصد مدارس روستایی و شهری سقز هوشمندسازی شده و سیستم گرمایشی مدارس نیز کاملا به سیستم مرکزی گرمایشی تجهیز شده است.  وی گفت: در هیچ‌کدام از مدرسه‌های سقز از بخاری نفتی برای سیستم گرمایشی استفاده نمی‌شود و از این لحاظ رتبه اول را در کشور داریم. 

این خبر را به اشتراک بگذارید