• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
شنبه 2 شهریور 1398
کد مطلب : 74203
+
-

فقط یک شوت در چارچوب افتتاحیه

فقط یک شوت در چارچوب افتتاحیه

بازی‌های هفته اول با جدال پرسپولیس و پارس‌جنوبی در روز پنجشنبه آغاز شد. اما 2 تیم در نخستین بازی خود آنقدر سنگین و کم‌توان نشان دادند که فرصت ثبت نخستین گل فصل را هم از دست دادند. نخستین گل فصل جدید، نه در این بازی که در ورزشگاه سیرجان و در نخستین بازی لیگ‌برتری تاریخ این شهر به ثمر رسید. پرسپولیسی‌ها در مقابل پارس‌جنوبی اگرچه علاقه زیادی به هجوم داشتند، اما نشان دادند هنوز به برندگی لازم در خط میانی و حمله نرسیده‌اند. علی علیپور و روستایی در خلق موقعیت و تهدید دروازه پارس ناکام بودند و حتی یک شوت در چارچوب هم به نام‌شان ثبت نشد. اما در عوض مهدی ترابی، امید عالیشاه، محمد نادری و شجاع خلیل‌زاده بهترین عملکرد را در خطوط مختلف داشتند و پرسپولیس در مجموع 2نیمه نهایتا موفق به خلق 3موقعیت و گل‌کردن یکی از این 3موقعیت شد. براساس نمراتی که سایت مرجع متریکا به بازیکنان 2تیم داده است، مهدی ترابی، امید عالیشاه و شجاع خلیل‌زاده به‌ترتیب 3بازیکن برتر این میدان بودند و ترابی با گلی که زد، با اختلافی ناچیز بالاتر از 2 سرخپوش دیگر قرار گرفت. ترابی زننده تنها ضربه در چارچوب این بازی در کل 90دقیقه بود. اینکه آمار شوت‌های در چارچوب این بازی یک بر صفر به‌سود پرسپولیس شده، خود به‌تنهایی گویای کیفیت پایین مسابقه افتتاحیه است؛ مسابقه‌ای که وقت‌های مرده‌اش بسیار بیشتر از وقت‌های زنده بود و 2تیم از آمادگی کافی برای یک نمایش جذاب و درگیرانه برخوردار نبودند. اما پرسپولیس هوادارانش را امیدوار نگه داشت؛ چه از لحاظ نتیجه بازی و کسب 3 امتیاز و چه از لحاظ اراده‌ای که برای تغییر سبک و هجومی‌تر‌شدن نشان داد و البته برای عملی‌کردن این تصمیم راه نسبتا درازی در پیش دارد.
   اولین برد تراکتور ثبت نشد
تیم دنیزلی در بازی مسجد سلیمان نسبت به تیم کالدرون تقریبا 1.5برابر بیشتر پاس داد، دقت پاس‌هایش بیشتر بود و 3شوت هم بیشتر به‌سمت دروازه حریف زد. ضمن اینکه تعداد شوت‌های در چارچوب تراکتور 3شوت یعنی دقیقا 3برابر شوت‌های پرسپولیس بود. اما با تمام این برتری‌ها، پرسپولیس بازی‌اش را برد و تراکتور بازی‌اش را نبرد. تراکتور هفته آینده میزبان پرسپولیس است و قطعا کار سختی در پیش خواهد داشت.
   چراغعلی رفت، ذوب‌آهن سرد شد
منصوریان باز هم از حریفش پیش افتاد اما این برتری را پس داد. ذوب‌آهن در شروع نخستین هفته لیگ جدید میزبان سایپا بود و در ابتدا با 2گل از شاگردان صادقی پیش افتاد، اما صادقی در دقیقه59 تعویض طلایی‌اش را انجام داد و معین عباسیان بلافاصله بعد از ورود به زمین با یک پاس گل کارش را آغاز کرد و در نهایت باعث برتری نارنجی‌ها شد. اخراج علیرضا چراغعلی، بازیکن جوان ذوب‌آهن از اتفاقات مهم این بازی بود؛ اتفاقی که جهت بازی را کاملا برعکس کرد و سایپا را با ثبت 3 گل مقابل حریف به برتری رساند. معین عباسیان با ورود به زمین یک گل زد و یک پاس گل داد. محمدرضا سلیمانی هم برای تیمش سنگ‌تمام گذاشت و با 2گل هفته اول را عالی شروع کرد. چند کیلومتر آن‌طرف‌تر هم نخستین بازی لیگ‌برتری در تاریخ سیرجان با تساوی یک بر یک تمام شد و نخستین گل‌های فصل در همین بازی به ثمر رسید. مهرداد عبدی در دقیقه35 این بازی دروازه تیم خودش را باز کرد و با این اشتباه زننده نخستین گل فصل لقب گرفت. اما افتخار نخستین گلزن فصل یک دقیقه بعد نصیب علیرضا ابراهیمی شد که نخستین گل تیمش (گل‌گهر) را در نخستین بازی لیگ‌برتری تاریخش زد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید