• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
شنبه 2 شهریور 1398
کد مطلب : 74084
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/7EWG
+
-

اجرای ۴۵۰۰ طرح خوداشتغالی برای مددجویان استان

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان از اجرای 4500 طرح خوداشتغالی توسط این نهاد خبر داد و گفت: هزینه اجرای این طرح‌ها 120 میلیارد تومان بوده که از محل اعتبارات اشتغال کمیته امداد و تسهیلات تبصره ۱۶ بانکی تأمین‌ شده است.

به گزارش ایسنا، «امین‌الله کردعلیوند» به نحوه‌ ارائه تسهیلات به متقاضیان اشاره کرد و افزود: این طرح‌ها براساس شرایط محیطی متقاضیان، علاقه‌مندی، استعداد و تخصص فنی با اولویت خانوارهای تحت حمایت و فرزندان مددجویان لرستانی اجرا می‌شود. وی با اعلام این‌که سیاست اشتغال این نهاد حمایت از مشاغل خرد و زودبازده است، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۸۹۱ طرح با اعتبار ۲۱ میلیارد تومان در زمینه کشاورزی، صنایع‌ دستی، خدماتی و دامپروری اجرا شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان با بیان این‌که اجرای طرح‌های خوداشتغالی و پرداخت تسهیلات صرفاً در زمینه کسب‌وکار برای افراد آموزش‌دیده اجرا می‌شود، ادامه داد: حمایت‌های فنی، مشاوره و نظارت ناظران فنی اشتغال بعد از اجرای طرح به مدت 5 سال ادامه دارد.

کردعلیوند به آموزش مهارت فنی و حرفه‌آموزی به‌ عنوان اولین گام ایجاد اشتغال اشاره کرد و گفت: آموزش مهارت و توانایی برای احراز شغل و یا افزایش مهارت در تمام حرف و مشاغل در مؤسسات ذی‌صلاح برای ارائه آموزش‌های فنی به مددجویان تحت حمایت به‌صورت فردی و گروهی با هماهنگی این نهاد به‌ صورت رایگان ارائه می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید