• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 2 شهریور 1398
کد مطلب : 74062
+
-

انتخاب لرستان به عنوان پایلوت دفتر فائو در کشور

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان: هدف از انتخاب این استان به عنوان پایلوت، جلوگیری از وقوع سیل و فرسایش خاک و کاهش خسارات واردشده به مزارع، باغ‌ها، تاسیسات و ایستگاه‌های پمپاژ است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از انتخاب این استان به عنوان پایلوت دفتر فائو (سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد) در کشور خبر داد. به گزارش ایسنا، «عبدالرضا بازدار» در خصوص سفر نمایندگان فائو به لرستان و ارائه راهکارهای پیشگیری از خسارت‌های سیل در حوزه کشاورزی اظهار کرد: بعد از وقوع سیل در لرستان و وارد آمدن خسارت به زیربخش‌های مهم کشاورزی، یکی از موضوعاتی که وزارت جهاد کشاورزی دنبال می‌کند، یافتن راهکارهایی برای جلوگیری از خسارت سیل در سال‌های آینده است.

وی گفت: 2 نفر از کارشناسان دفتر منطقه‌ای فائو به همراه چند نفر از کارشناسان آب و خاک وزارت کشاورزی به لرستان سفر کردند. پس از بازدید از مناطق سیل‌زده استان، به‌ویژه پلدختر، لرستان به عنوان پایلوت دفتر فائو در کشور انتخاب شد تا بتوانیم راهکارها و برنامه‌های عملیاتی و تحقیقاتی برای جلوگیری از وقوع سیل و فرسایش خاک اجرا کنیم و خسارات وارد آمده به مزارع، باغ‌ها، تاسیسات و ایستگاه‌های پمپاژ آب را کاهش دهیم.

بازدار افزود: به همین منظور این دفتر اعتباراتی را از سوی فائو برای لرستان لحاظ کرده است. رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان بیان کرد: سیل در لرستان 1568 میلیارد تومان به زیربخش‌های کشاورزی خسارت وارد کرد. دولت از همان ابتدا در این خصوص مصوبه‌ای داشت و تاکنون 290 میلیارد تومان خسارت بلاعوض به کشاورزان پرداخت شده است.

وی ادامه داد: 270 میلیارد تومان نیز برای پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت به کشاورزانی که خسارت دیده‌اند، لحاظ شده است که از طریق 8 بانک استان پرداخت خواهد شد. بازدار با بیان این‌که 30 هزار و 450 پرونده توسط اکیپ‌های بازرسی تشکیل داده‌ایم و روند پرداخت نیز ادامه دارد، گفت: تا پایان شهریور تمام خسارات را پرداخت خواهیم کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید