• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
چهار شنبه 30 مرداد 1398
کد مطلب : 73800
+
-

برگزاری مسابقات سوروبان در دانشگاه شهید بهشتی

دریچه
برگزاری مسابقات سوروبان در دانشگاه شهید بهشتی


پنجمین دوره مسابقات کشوری سوروبان (چرتکه ژاپنی) و انزان (محاسبات ذهنی) در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد. در این مسابقات 320دانش‌پذیر دختر و پسر در رده‌های سنی 5 تا 14سال با یکدیگر به رقابت پرداختند و نفرات برگزیده 2هفته دیگر در مراسمی معرفی خواهند شد. به‌گزارش همشهری، علی بهجو، مدیر اسمارت آکادمی درباره برگزاری این مسابقات گفت: همیشه اعلام کرده‌ایم که ریاضی تدریس نمی‌کنیم، بلکه ریاضی یک ابزار است برای به چالش کشیدن مغز دانش‌پذیران.
وی افزود: اسمارت آکادمی به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین آکادمی‌های‌ ترویج این رشته همواره ۸ هدف را دنبال می‌کند که دانش‌پذیران باید به مرور به این هدف‌ها برسند. وی درباره اهمیت آموزش این رشته گفت: یک بچه ۴ ، ۵ساله یا ۱۲ساله پس از چند جلسه بدون هیچ ابزاری می‌تواند از یک تا ۹۹ را نشان دهد یا جمع و تفریق کند، درحالی‌که بدون آموزش صحیح چنین موضوعی امکان ندارد. البته نکته مهم این است که در این مسیر بچه‌ها اعتماد به نفس پیدا می‌کنند که تا پایان زندگی همراهشان باقی می‌ماند.
از سوی دیگر بچه‌ها پس از چند جلسه یاد می‌گیرند که سوروبان یا همان چرتکه ژاپنی را در ذهن خود تصویر کنند و اعداد را روی آن تصویر ببینند و محاسبات را روی آن انجام‌دهند تا پس از مدتی توان تصویر‌سازی‌‌شان افزایش یابد و این اتفاق تا جایی پیش می‌رود که در سایر کارهایشان هم تصویر‌سازی ذهنی را به‌کار می‌گیرند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید