• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
چهار شنبه 30 مرداد 1398
کد مطلب : 73701
+
-

اکران فیلم‌های خاطره‌انگیز کودک‌در سینمای آبیدر

هنر هفتم
اکران فیلم‌های خاطره‌انگیز کودک‌در سینمای آبیدر

5 فیلم خاطره‌انگیز سینمای کودک در سینمای روباز پارک جنگلی آبیدر و مدارس مناطق منفصل شهری سنندج از ۳۱ مرداد امسال به مدت 5 شب اکران می‌شوند. به گزارش ایرنا «سامان احمدی» در جلسه هماهنگی برگزاری سی و دومین جشنواره فیلم کودک و نوجوان در استان اظهار کرد: ۱۰ فیلم برگزیده سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان تا ۴ شهریور در سینما فروردین سنندج اکران می‌شود. 

وی با بیان این‌که این فیلم‌ها در ۲ سئانس و به مدت 5 روز برای علاقه‌مندان به سینمای کودک به روی پرده می‌رود، افزود: این فیلم‌ها شامل جزیره گنج، داستان‌های باغ جادویی، جوانمردان، اینجا خانه من است، غرغرو وارد می‌شود، بنیامین، قطار آن شب، بیست و سه نفر، منطقه پرواز ممنوع و تورنا ۲ است.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان درباره اکران 5 فیلم خاطره‌انگیز سینمای کودک اضافه کرد: در بخش جانبی جشنواره به همت شهرداری سنندج و انجمن سینما جوانان ایران شعبه استان، 5 فیلم خاطره‌انگیز سینمای کودک با عنوان سینما خاطره در سینما روباز پارک جنگلی آبیدر و مدارس مناطق منفصل شهری (نایسر و ننله) سنندج میزبان کودکان و نوجوانان است.

احمدی با اشاره به این‌که ۱۰۰ قطعه بلیت جشنواره به طور رایگان در مناطق محروم با همکاری امور اجتماعی استانداری و شهرداری سنندج توزیع می‌شود، گفت: بلیت‌های این جشنواره با ۵۰ درصد تخفیف در اختیار آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای ارائه به دانش‌آموزان شرکت‌کننده در پایگاه‌های تابستانی قرار داده می‌شود.

وی با بیان این‌که فروش بلیت این جشنواره از طریق سایت پارس بلیت امکان‌پذیر است، گفت: اکران همزمان جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان در ادامه سیاست‌های سازمان سینمایی مبنی بر عدالت فرهنگی، گسترش فضای شادی و نشاط جشنواره به سراسر کشور در دستور کار قرار گرفت. 

احمدی به آزمون داوران نوجوان سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان نیز اشاره کرد و افزود: ١٥ نفر از کودکان ٩ تا ١٥ ساله استان که توسط کانون پرورش معرفی می‌شوند، کار داوری فیلم‌های این دوره از جشنواره در سنندج را بر عهده ‌دارند. 

این خبر را به اشتراک بگذارید