• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 30 مرداد 1398
کد مطلب : 73685
+
-

دعوا بر سر ریاست شورای شهر بروجرد

اختلاف بر سر انتخاب رئیس شورای این شهر موجب استعفای 3 تن از اعضا شده است. تاکنون 2 نفر با شرایط یکسان برای ریاست شورا انتخاب شده‌اند، اما بر سر این که کدام یک انتخاب شود، هنوز توافق صورت نگرفته است

دعوا بر سر ریاست شورای شهر بروجرد

ماجراهای تمام‌نشدنی شورای اسلامی شهر بروجرد این بار به ایستگاه دعوا بر سر انتخاب رئیس شورا در سومین سال فعالیت آن رسیده است. این اختلاف به استعفای ۳ عضو شورای شهر بروجرد منجر شد. به گزارش مهر، در تاریخ ۱۰ مرداد سال جاری جلسه‌ای برای انتخاب رئیس جدید شورای شهر بروجرد برگزار شد. در این جلسه «محمدابراهیم بیاتی» و «فریبرز محسنی» برای این پست نامزد شدند که پس از رأی‌گیری هر 2 رأی یکسان آوردند.

پس از دستگیری رئیس شورای اسلامی شهر بروجرد، تعداد اعضای این شورا زوج شده و همین امر کار رأی‌گیری را با مشکل مواجه کرده است. بیاتی و محسنی 2 نامزد ریاست سال سوم شورا هریک ۴ رأی را به خود اختصاص دادند تا برای تعیین رئیس به ماده ۲۰ قانون شوراها مراجعه شود.

در این میان، مستندات بیاتی در این خصوص داشتن ۳۳ ماه رزمندگی همراه با ۳۰ درصد جانبازی است و مستندات محسنی داشتن ۳ ماه حضور در جبهه است. در قانون پیش‌بینی شده است اگر 2 نفر رأی یکسان و مساوی داشته باشند، اولویت با کسی است که دارای ایثارگری است.برای تصمیم‌گیری درباره این موضوع، جلسه‌ای فوق‌العاده‌ با حضور «عبدالرحیم رحیمی» فرماندار بروجرد، «مسعود فلاح» معاون فرماندار بروجرد و اعضای شورای این شهر در صحن شورا برگزار شد تا رئیس جدید شورا انتخاب شود.


کار به قرعه‌کشی و اعتراض رسید

رحیمی، فرماندار بروجرد، در این جلسه گفت: در قانون پیش‌بینی شده است اگر 2 نفر رأی مساوی داشته باشند، اولویت با کسی است که دارای ایثارگری است و چون هر 2 نفر ایثارگر هستند و از نظر مدرک تحصیلی برابرند، باید بین آنها قرعه‌کشی انجام شود، البته حق اعتراض برای آنها محفوظ است و می‌توانند بعد از انتخاب رئیس جدید شورا اعتراض کنند.

محسنی، عضو شورای اسلامی شهر بروجرد، در این جلسه بیان کرد: ما سوگند خورده‌ایم که حافظ قانون باشیم، ولی در کجای کتاب قانون شوراها نوشته شده است لیسانس کسی که ایثارگری دارد معادل فوق‌لیسانس برای او محسوب می‌شود؟

به گفته بیاتی، عضو دیگر شورای اسلامی شهر بروجرد، در قانون شورا معادل ذکر شده و بنده کد ایثارگری از بنیاد شهید دارم و برای من کد ایثارگری لحاظ شده است. در پایان این جلسه، فرماندار بروجرد از اعضای شورای اسلامی خواست با یکدیگر به توافق برسند و بین خود رئیس جدید شورا را انتخاب کنند، اما محسنی با اعلام این‌که دیگر خسته شده است و می‌خواهد کنار برود تا فرد دیگری به جای او وارد شورا شود، استعفای خود را نوشت و به فرماندار داد.

به دنبال استعفای محسنی، 2 عضو دیگر شورا «محمد پرهام» و «رضا بهنودفر» نیز استعفای خود را نوشتند و به فرماندار دادند. فرماندار بروجرد با استعفای اعضا موافقت نکرد و از آنها خواست در جلسه دیگری شرکت کنند و با یکدیگر به توافق برسند. آن‌گونه که مشخص است استعفای اعضای شورای اسلامی شهر بروجرد باید در جلسه‌ای جداگانه رأی‌گیری شود و در صورت اخذ اکثریت آرا به کمیته انطباق برود و در صورت موافقت کمیته انطباق با استعفای آنها موافقت خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید