• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 30 مرداد 1398
کد مطلب : 73683
+
-

تسهیلات ۴۵ میلیارد ریالی برای مشاغل خانگی

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: امسال تسهیلاتی به مبلغ ۴۵ میلیارد ریال برای مشاغل خانگی به استان مرکزی ابلاغ شده که به متقاضیان دارای مجوز پرداخت می‌شود. 

«محمدتقی آبایی» در گفت‌و‌گو با مهر اظهار کرد: مجوز مشاغل خانگی توسط4 دستگاه اجرایی استان از قبیل سازمان صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر شده و برای متقاضیان دارای مجوز تا سقف ۵۰ میلیون تومان تسهیلات از طریق معرفی به بانک‌های عامل و به صورت قرض‌الحسنه پرداخت می‌شود.

 مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: برای تسهیلات اشتغال روستایی رقم ۳۱۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به استان ابلاغ شده است که از این رقم تاکنون حدود ۹۰ درصد معادل ۲۹۰ میلیارد تومان به استان تخصیص داده شده است.

 وی گفت: تاکنون بالغ بر ۷۰ درصد از تسهیلات به رقم ۱۹۰ میلیارد تومان به متقاضیان پرداخت شده است که با این پرداختی‌ها ایجاد 3500 فرصت شغلی در مناطق روستایی و عشایری استان پیش‌بینی می‌شود. 

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی افزود: میزان اعتباری که از محل تبصره ۱۶ برای دستگاه‌های حمایتی به استان ابلاغ شده 5/2 برابر سال گذشته است، به طور مثال برای اداره کل بهزیستی سال گذشته ۱۳ میلیارد تومان از این محل تخصیص یافته، در حالی که امسال به ۳۳ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

 وی بیان کرد: همچنین تسهیلات اداره کمیته امداد امام خمینی(ره) استان از ۴۱ میلیارد تومان به ۸۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است و این تسهیلات به صورت قرض‌الحسنه به افراد یا پشتیبان‌ها اعطا می‌شود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید