• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
چهار شنبه 30 مرداد 1398
کد مطلب : 73664
+
-

حفر 52 حلقه چاه برای تامین آب شرب روستاییان سمنان

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان سمنان گفت: ۸۸۸ میلیارد و ۵۲ میلیون ریال از ابتدای دولت به طرح‌های آب و فاضلاب روستایی این استان تخصیص یافت. 

«منصور کشاورزیان» در گفت‌وگو با ایرنا افزود: اعتبار مصوب به طرح‌های آب و فاضلاب روستایی استان از ابتدای فعالیت دولت بالغ بر 1612 میلیارد و ۳۷۴ میلیون ریال بود. وی با اشاره به دغدغه‌مندی دولت تدبیر و امید در تأمین آب مناطق روستایی بیان کرد: در این مدت ۵۲ حلقه چاه با هدف رفع چالش‌های کم‌آبی در روستاهای استان سمنان حفر و تجهیز شده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان سمنان با بیان این‌که چشمه‌ها، قنات‌ها و چاه‌ها منابع تأمین‌کننده آب روستاها در این استان هستند ادامه داد: از ابتدای فعالیت دولت ۱۸ دهنه چشمه بهسازی و ۱۱ رشته قنات لایروبی شده است.

وی به احداث و اصلاح خطوط انتقال آب برای کاهش هدررفت منابع آبی اشاره و تصریح کرد: ۱۳۹ کیلومتر خطوط انتقال آب و ۱۸۳ کیلومتر شبکه توزیع آب در این استان در این مدت احداث و اصلاح شد.

کشاورزیان با بیان این‌که ۷۶ نوبت آب‌رسانی سیار برای جمعیت ۳۰ هزار و ۳۶۹ نفری روستاهای استان سمنان در دولت تدبیر و امید انجام شد بیان کرد: آب‌رسانی با تانکر در سال ۹۷ در ۱۷ روستای این استان در حال انجام است که این طرح در ابتدا در ۵۷ روستا بود.

وی با اشاره عوامل آب‌رسانی سیار به روستاهای استان سمنان اظهارکرد: روستاهایی که با تانکر آب‌رسانی می‌شوند بدون هرگونه منابع آبی پایدار هستند، به طوری که در شعاع چند کیلومتری آنها هیچ منبعی وجود ندارد.

کشاورزیان افزود: امکان ذخیره آب در روستاهای استان سمنان، با احداث مخازن، 5680 متر مکعب اضافه و 7922 فقره انشعاب روستایی در این استان ایجاد شد.۲۹۲ روستا با ۱۰۷ هزار و ۴۰۷ نفر جمعیت تحت پوشش آب و فاضلاب روستایی استان سمنان است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید