• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
چهار شنبه 30 مرداد 1398
کد مطلب : 73603
+
-

قمی‌ها برای سیل‌زدگان لرستانی خانه می‌سازند

مدیر قرارگاه مردمی قم: تعمیر ۳۰ خانه در این استان در حال تکمیل است و روند بازسازی ۱۰ خانه دیگر نیز در این منطقه آغاز شده است

امداد
قمی‌ها برای سیل‌زدگان لرستانی خانه می‌سازند

مدیر قرارگاه مردمی قم در شهر پلدختر با اشاره به آغاز موج دوم کمک‌رسانی این قرارگاه به مردم سیل‌زده لرستان گفت: تعمیر ۳۰ خانه در این استان در حال تکمیل است و روند بازسازی ۱۰ خانه دیگر نیز در این منطقه آغاز شده است.

«محمد خامه‌یار» در گفت‌وگو با ایرنا افزود: مصالح ساختمانی تأمین‌شده توسط این قرارگاه برای ساخت و تعمیر خانه‌های تخریب‌شده در سیل در حال ورود به شهرستان پلدختر و نگهداری در محل تعیین‌شده است تا در موج دوم کمک به سیل‌زدگان، تعمیر و ساخت خانه‌های تخریب‌شده با سرعت آغاز شود.

وی بابیان این‌که تاکنون چند کامیون مصالح ساختمانی به منطقه سیل‌زده پلدختر وارد شده است اظهار کرد: فعالیت این قرارگاه که از روزهای ابتدایی سیل در منطقه پلدختر آغاز شده تا یک سال ادامه می‌یابد.

مدیر قرارگاه مردمی قم در شهر پلدختر ادامه داد: چند دستگاه کامیون و تریلی شامل انواع مصالح ساختمانی، پوشاک و لوازم‌خانگی از طریق کمک‌های مردمی توسط این ستاد جمع‌آوری و به پلدختر منتقل‌شده است.

خامه یار بابیان این‌که قرارگاه مردمی قم مستقر در شهر پلدختر این آمادگی را دارد تا از ظرفیت همه متخصصان رشته‌های مختلف ساختمان‌سازی و تأسیسات برای کمک به ساخت و تعمیر خانه‌های آسیب‌دیده استفاده کند افزود: علاوه بر تعمیر، برق‌کشی، سفیدکاری، کف‌سازی و لوله‌کشی گاز این خانه‌ها انجام‌شده است.

وی با تأکید بر لزوم استمرار کمک‌های مردمی به مناطق سیل‌زده گفت: این ستاد به‌طور کامل مردمی بوده و هیچ‌گونه اعتبارات ثابت و دولتی ندارد و همه اقدام‌های این قرارگاه در مناطق سیل‌زده لرستان از طریق جمع‌آوری کمک‌های مردمی بوده است.

مدیر قرارگاه مردمی قم در شهر پلدختر با اشاره به بازسازی و تعمیر ۲ باب مدرسه در لرستان توسط این قرارگاه افزود: ۱۲ میلیارد ریال برای بازسازی این مدارس تاکنون هزینه شده است که بخش زیادی از این هزینه از طریق کمک‌های مردم نوع‌دوست هند انجام‌شده است. خامه یار ادامه داد: خدمت‌رسانی قرارگاه مردمی قم در مناطق سیل‌زده تک‌بعدی نیست، بلکه تلاش شده است در زمینه‌های آموزشی، ‌فرهنگی، ‌اجتماعی و اقتصادی ارائه خدمات کند.

وی بیان کرد: هزینه تحصیل و تأمین لوازم‌التحریر ۱۰۰ کودک نیازمند در این مناطق توسط قرارگاه تأمین شده است. ضمن این‌که برخی کودکان که به دلیل مسائل مختلف اجتماعی و اقتصادی ترک تحصیل‌کرده‌اند،‌ با پیگیری‌های این قرارگاه بار دیگر ترغیب به ادامه تحصیل شده‌اند. فروردین امسال ۲۴ استان، ۲۳۱ شهرستان، ۲۶۹ شهر و ۵ هزار روستا درگیر سیل شد که قم به‌عنوان استان معین لرستان به کمک سیل‌زدگان شتافت.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید