• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
چهار شنبه 30 مرداد 1398
کد مطلب : 73672
+
-

دامغان، میزبان ششمین جشنواره ملی پسته

دبیر جشنواره ملی پسته ایران ـ دامغان گفت: ششمین جشنواره ملی پسته ایران ۳۱ مرداد در دامغان برگزار می‌شود.به گزارش تسنیم، «رضا زارع‌زاده» اضافه کرد: برپایی5 دوره جشنواره ملی پسته در دامغان، مراکز عرضه و فروش این محصول را به میزان 450 درصد ارتقا بخشیده است.

وی با بیان این‌که از جمعی از مسئولان کشوری، استانی، تعدادی از سفرای خارجی، محققان و پژوهشگران در بخش کشاورزی و پسته، تولیدکنندگان و کشاورزان برای حضور در جشنواره ملی پسته دامغان دعوت‌ شده است گفت: آیین افتتاح این جشنواره در مرکز همایش‌های دانشگاه دامغان در روز سی و یکم مرداد برگزار می‌شود.

دبیر جشنواره ملی پسته ایران ـ دامغان با اشاره به برخی برنامه‌های جنبی این جشنواره گفت: برنامه‌های متعدد فرهنگی و هنری، برپایی نمایشگاه صنایع کشاورزی، مواد غذایی، صنایع دستی و سوغات با 120 غرفه و با حضور 20 استان کشور در جوار سالن مدیریت بحران واقع در جاده سلامت در حاشیه برپایی این جشنواره در نظر گرفته ‌شده است.

زارع‌زاده ثبت جهانی پسته دامغان در سازمان مالکیت فکری(وایپو) را ازجمله دستاوردهای مهم برگزاری جشنواره پسته دامغان در طول 5 سال گذشته عنوان کرد.وی بیان کرد: به‌طورقطع برپایی این‌گونه جشنواره‌ها در صنعت توریسم و گردشگری اثرگذاری قابل‌توجهی دارد. 

جشنواره ملی پسته از 31 مرداد آغاز و تا 5 شهریورسال جاری در دامغان برگزار می‌شود. دامغان برترین تولیدکننده پسته در کشور است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید