• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
چهار شنبه 30 مرداد 1398
کد مطلب : 73613
+
-

مرمت بازار اراک اعتبار گرفت

معاون رئیس‌جمهور: در بودجه امسال‌40 میلیارد ریال برای مرمت و بازسازی بازار اراک اختصاص یافته است

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: ۴۰ میلیارد ریال در بودجه امسال برای مرمت و بازسازی بازار اراک اختصاص یافته است.

به گزارش ایرنا، «علی اصغر مونسان» در آیین بهره‌برداری از مرکز رادیوتراپی و شیمی درمانی بیمارستان فوق تخصصی اراک افزود: مقرر است نیمی از این اعتبارات از محل بودجه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و نیم دیگر از محل اعتبارات استانداری مرکزی تأمین شود.

وی ادامه داد: تخصیص ۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیز در این سفر از محل اعتبارات سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور به منظور تأمین زیر ساخت‌ها و مرمت بناهای تاریخی استان مرکزی در نظر گرفته شد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری عنوان کرد: این سازمان در سطح کشور مشارکت سرمایه گذاران را در زمینه بازسازی بناهای تاریخی جذب کرده و در استان مرکزی نیز باید زمینه جذب سرمایه‌گذاران استان مرکزی به بهترین شکل در این حوزه مهیا شود.

مونسان گفت: استان مرکزی و شهر اراک بیشتر در کشور به عنوان قطب صنعتی شناسانده شده است، در حالی که این منطقه ظرفیت‌های گردشگری طبیعی و تاریخی متعدد و توریست درمانی را دارد و باید با شیوه‌های خلاقانه این ظرفیت‌ها به صورت برجسته معرفی شود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: ظرفیت‌های مناسبی از نظر تجهیزات و پزشکان متخصص در بیمارستان فوق تخصصی سینا در اراک فراهم شده است که کمک برای بازاریابی در این واحد درمانی در دستور کار قرار دارد.

مونسان با یاد‌آوری وجود زائران کشورهای عربی در استان قم گفت: وجود گردشگران مذهبی در این استان ظرفیت مناسبی برای جذب گردشگران سلامت در بیمارستان خصوصی سینای اراک به شمار می‌رود.وی گفت: تلاش می‌شود برای توسعه گردشگری سلامت در استان مرکزی خط پروازی برای فرودگاه اراک راه‌اندازی شود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یاد آوری کرد: 7 میلیون و ۸۰۰ هزار گردشگر سال گذشته به کشور وارد شدند که شمار آنان در قیاس با مدت مشابه قبل آن ۵۲ درصد افزایش یافته است.

مونسان ادامه داد: شمار گردشگران وارد شده به کشور در 4 ماه امسال نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۰ درصد رشد دارد که تعداد زیادی از این افراد را گردشگران سلامت تشکیل داده‌اند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید