• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
دو شنبه 30 بهمن 1396
کد مطلب : 7349
+
-

افزایش سهم معدل امتحان نهایی در کنکور تا 40درصد

 وزیر آموزش و پرورش دیروز نشست خبری با اهالی رسانه داشت که در آن 3 خبر مهم داد؛ نخستین خبر درباره استخدام‌های جدید آموزش و پرورش بود که تا 2 هفته آینده جزئیات آن منتشر می‌شود.

به گزارش همشهری، سیدمحمد بطحایی در این‌باره گفت: «روی تعداد نیروها با سازمان اداری و استخدامی کشور اختلاف‌هایی وجود دارد ولی در نهایت حدود 18هزار نیرو استخدام می‌کنیم که آزمون آن در فروردین سال آینده برگزار می‌شود.»دومین خبر مهمی که بطحایی آن را در این نشست اعلام کرد، نحوه گزینش مدیران مدارس از سال تحصیلی آینده بود. او اظهار داشت: «سامانه‌ای را طراحی کرده‌ایم که افراد علاقه‌مند به مدیریت که واجد شرایط لازم هستند، می‌توانند در آن ثبت نام و اعلام کاندیداتوری کنند؛ سپس شرایط آنها بررسی می‌شود، بعد از امتیازدهی اولیه با آنها مصاحبه حضوری انجام می‌شود و بالاترین رتبه را برای مدیریت انتخاب می‌کنیم.»

سومین نکته مهمی که وزیر آموزش و پرورش به آن اشاره کرد، موضوع توزیع شیر در مدارس بود. او گفت که این طرح فعلا متوقف است چون منابع تخصیص آن هنوز مشخص نشده است. همچنین در این نشست که علی زرافشان، معاون آموزش متوسطه هم حضور داشت، از امکان افزایش سهم معدل امتحانات نهایی در کنکور سال97 خبر داد و گفت: «اکنون تأثیر نمرات نهایی در کنکور ۳۰درصد است؛ پیشنهاد ما افزایش ۴۰درصدی تأثیر سوابق دروس امتحان نهایی در کنکور سال97 است که فردا در این‌باره در جلسه‌ای با سازمان سنجش تصمیم گرفته خواهد شد.»

این خبر را به اشتراک بگذارید