• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 28 مرداد 1398
کد مطلب : 73409
+
-

تولید سالانه ۱۲ میلیون شاخه گل رز

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی البرز از تولید 12 میلیون شاخه گل رز در استان خبر داد و گفت: یک میلیون شاخه گل رز به کشورهای تاجیکستان، گرجستان و عراق صادر می‌شود.
«علی‌اکبر ندرلو» در گفت‌وگو با فارس، افزود: این استان با ۲۵ واحد گلخانه‌ای انواع گل رز را در ۱۳ هکتار در ۱۶ رنگ مختلف تهیه و تولید می‌کند. وی گفت: تنوع آب و هوایی و قرار گرفتن البرز در ارتفاع بالای 1300 متر از سطح دریا باعث تولید گل رز با گلبرگ‌های بزرگ و ماندگاری بالا شده‌ است.
وی ادامه داد: استفاده از روش‌های هیدروپونیک و به‌کارگیری شبکه آبیاری تحت فشار از جمله برنامه‌هایی است که به گلخانه‌داران برای کشت باکیفیت‌تر و بیشتر گل‌های رز پیشنهاد شده و مورد استقبال قرار گرفته و در حال عملیاتی شدن است.
ندرلو تصریح کرد: استفاده از جدیدترین شبکه‌های کشت مدرن، اتوماسیون دما و آبیاری سیستماتیک گلخانه از شاخصه‌های گلخانه‌های کشت گل رز در استان البرز است که در حدود ۳۵ تا ۴۰ درصد در مقایسه با دیگر گلخانه‌ها کاهش مصرف انرژی دارد و در گلخانه‌های استان با به‌کارگیری روش‌هایی بیش از ۹۵ شاخه گل در هر متر‌مربع تولید می‌شود. مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان البرز گفت: اقتصاد نفتی نمی‌تواند منبع مناسبی برای تامین نیازهای کشور باشد و بسیاری از کشورها امروز صادرات غیرنفتی را مبنای اقتصاد خود قرار داده‌اند و از فروش گل‌های زینتی منابعی به اندازه نفت به دست می‌آوردند.

این خبر را به اشتراک بگذارید