• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 27 مرداد 1398
کد مطلب : 73034
+
-

رخت عزا برتن هزار هکتار جنگل و مرتع

در چهار ماه ابتدایی سال جاری این میزان از جنگل‌ها و مراتع کهگیلویه و بویراحمد بر اثر آتش سوزی از بین رفته است

اخبار استان
رخت عزا برتن هزار هکتار جنگل و مرتع

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در چهار ماه سال جاری هزار هکتار از جنگل‌ها و مراتع کهگیلویه و بویراحمد بر اثر آتش‌سوزی از بین رفته که بسیار نگران‌کننده است

به گزارش مهر، «حسین کلانتری» در یازدهمین جلسه ستاد ملی مدیریت بوم‌سازگاران زاگرس در یاسوج افزود: اکثر استان‌های زاگرس‌نشین با مشکلات مربوط به جنگل‌ها و مراتع مواجهند و بیشتر اراضی کهگیلویه و بویراحمد نیز شیب‌دارند و در هنگام بارش‌ها و سیلاب‌ها با خطر فرسایش خاک روبه‌رو هستیم.

وی بیان کرد: به دلیل پوشش گیاهی، مراتع و جنگل‌های این استان با خطر جدی مواجه هستند و نیروی انسانی موجود نیز با میزان حوادث و ماموریت‌های ما همخوانی ندارد. در منابع هزینه‌ای نیز استان دچار مشکل است.  کلانتری افزود:۴۰ هزار هکتار از اراضی کهگیلویه و بویراحمد در شهرهای کهگیلویه، چرام، گچساران و بهمئی نیز با خطر بیابانی‌شدن و خشکسالی مواجهند.

استاندار با بیان این‌که باید از تمام ظرفیت‌های موجود برای احیا و حفاظت از جنگل‌ها استفاده ‌کنیم گفت: در آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع پایگاه هوایی ایجاد می‌شود و باید طرح جامعی داشته باشیم که مشخص کند برای پایش و حفاظت از منابع طبیعی و جنگل‌ها چه میزان تجهیزات و نیرو نیاز داریم. کلانتری اظهار کرد: راهکارهای قانونی باید برای سازمان جنگل‌ها و مراتع پیدا کنیم تا بتواند در امر حفاظت به ما کمک کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید