• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 27 مرداد 1398
کد مطلب : 73022
+
-

خبر خوش گمرک بوشهر برای بازرگانان

پروژه احداث 300 متر اسکله ترمینال کانتینری مستقر در جزیره نگین پایان یافته و آماده بهره برداری است

صادرات
خبر خوش گمرک بوشهر برای بازرگانان

ناظر گمرکات استان و مدیر کل گمرک بوشهر از بررسی اظهارنامه‌های کالاهای واحدهای تولیدی، اساسی و سریع‌الفساد ورودی به گمرک بوشهر توسط کارشناسان محلی و مستقر در گمرک بوشهر در آینده‌ای نزدیک خبر داد. 

به گزارش ایسنا، «بهروز قره‌بیگی» در نشست با مدیر کل بنادر و دریانوردی استان با بیان این‌که اقدام صورت‌گرفته در راستای تسریع در فعالیت تجار صورت گرفته است اظهار کرد: در گذشته، بررسی اظهارنامه‌های ورودی به گمرک توسط کارشناس مجازی که به صورت متمرکز از طریق گمرک ایران مدیریت می‌شد، صورت می‌گرفت، اما اکنون با وجود رصد کامل اظهارنامه‌ها توسط گمرک ایران، بررسی اظهارنامه‌های مربوط به اقلام یادشده توسط کارشناس محل مورد بررسی قرار می‌گیرد. 

وی افزود: بر اساس بخش‌نامه جدید گمرک که به پیشنهاد معاون فنی و امور گمرکی و موافقت رئیس کل گمرک ایران بوده است، کلیه اظهارنامه‌های مواد اولیه، ماشین‌آلات خط تولید و سایر کالاهای مورد استفاده در تولید یا پردازش و همچنین، محصولات تولیدشده مربوط به واحدهای تولیدی مستقر در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیز صرفاً توسط کارشناسان محل این کالاها مورد بررسی قرار خواهد گرفت. 

ناظر گمرکات استان و مدیر‌کل گمرک بوشهر، گمرک و بندر یک تیم عملیاتی مشترک گفت: هیچ توسعه‌ای به وجود نخواهد آمد مگر این‌که با همدلی، همکاری، مشورت و تحت یک رویه عملیاتی مشترک صورت گیرد و هماهنگی و همکاری بین این دو نهاد موجب تقویت تجارت در استان خواهد شد. قره‌بیگی عنوان کرد: قطعا مشکلات هر دو نهاد روی عملکرد یکدیگر تأثیرگذار خواهند بود. به همین لحاظ باید تحت یک رویه مشترک سعی در رفع موانع و مشکلات داشته باشیم. 


احداث اسکله ترمینیال کانتینری مستقر در جزیره نگین 

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر عنوان کرد: هم‌اکنون پروژه‌های توسعه‌ای بندر در حال انجام است و پروژه احداث ۳۰۰ متر اسکله ترمینیال کانتینری مستقر در جزیره نگین پایان یافته و آماده بهره‌برداری است. «سیاوش ارجمندزاده» افزود: با افتتاح این پروژه، امکان پهلوگیری کشتی‌های ۵۰هزار تنی در اسکله کانتینری نگین بوشهر فراهم می‌شود. 

وی خاطرنشان کرد: همچنین، تاسیسات زیربنایی و جاده دسترسی به جزیره نگین از محل اعتبارات داخلی سازمان بنادر و دریانوردی در حال انجام است. 


توسعه صنعت گردشگری دریایی

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر به اقدامات صورت‌گرفته توسط این اداره کل برای رشد و توسعه صنعت گردشگری دریایی اشاره کرد و گفت: در همین زمینه، استقرار کشتی مسافری - باری «گراند فری» در بندر بوشهر و تلاش‌ها در راه‌اندازی خط بوشهر - قطر، در آینده نزدیک با ایجاد زیرساخت‌های لازم جابه‌جایی مسافر و تورهای گردشگری در این مسیر عملی خواهد شد. 

وی با اشاره به تغییر و اصلاح ساختار سازمانی صورت‌گرفته در سازمان بنادر و دریانوردی گفت: تغییرات و اصلاح ساختار سازمانی برای سرعت بخشیدن به ارائه خدمات به سرمایه‌گذاران و بخش‌های مختلف صورت گرفته است. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :