• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
یکشنبه 27 مرداد 1398
کد مطلب : 72982
+
-

خداحافظی با فلرهای نفتی تا 3 سال آینده

بیش از 50 درصد آلودگی هوای اهواز ناشی از سوختن فلرهای نفتی است و مسئولان نفت قول داده‌اند که تا 3 سال آینده، دیگر از این آلاینده‌ها خبری نباشد

خداحافظی با فلرهای نفتی تا 3 سال آینده

۵۰ تا ۵۵ درصد آلودگی هوای اهواز ناشی از سوختن فلرهای نفتی است و مسئولان نفتی کشور تاکنون بارها وعده داده‌اند که این فلرها را جمع‌آوری خواهند کرد تا گازهای آلوده وارد ریه‌های مردم نشود، اما این وعده هنوز عملی نشده است. به گزارش ایرنا، حالا مدیرعامل شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب از اقدامات انجام شده برای کاهش آلودگی ناشی از گازهای متصاعد شده از چاه‌های نفت خبر داده و گفته است تعهد و الزام داریم که ظرف 3 سال گازهای همراه نفت جمع‌آوری شوند.

«احمد محمدی» در نشست هم‌اندیشی مشترک این شرکت و اداره کل حفاظت محیط ‌زیست خوزستان اظهار کرد: به دنبال آن هستیم که علاوه بر دیگر اقدامات ‌زیست‌محیطی، مدیریت پسماند را نیز با روش‌های نوین و فراگیر توسعه دهیم.وی با تاکید بر ایجاد تعامل سازنده، ارتباط دوسویه و همکاری مستمر بین دستگاه‌های اجرایی افزود: رعایت الزامات زیست‌محیطی از سوی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، با توجه به شرایط خاص آن از جمله وجود تاسیسات روسطحی و احداث پروژه‌ها، باید سرلوحه کار تمامی بخش‌های این صنعت قرار گیرد.

محمدی با اشاره به حساسیت‌های مسئولان محیط‌ زیست استان درخصوص آلاینده‌های صنعت نفت گفت: ضرورت دارد که سختگیری‌های لازم در این خصوص همواره وجود داشته باشد. این نگرانی‌ها طبیعی است چراکه حفظ محیط ‌زیست نه‌تنها برای انسان‌ها، بلکه برای حیات تمامی موجودات کره خاکی امری اساسی است و نهایت دقت نظر در مسائل این حوزه ضرورت دارد.

وی ادامه داد: در شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب دستورالعمل‌ها و الزامات خاص زیست‌محیطی برای اجرای پروژه‌ها وجود دارد و همواره تمامی همکاران برای حفظ اکوسیستم حداکثر مراقبت، دقت و ملاحظه را به کار می‌گیرند. در ادامه، مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست خوزستان نیز گفت: اقداماتی از سوی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب برای کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی انجام شده، اما مطالبات مردم در این خصوص بیشتر از فعالیت‌های صورت‌گرفته است.

«محمدجواد اشرفی» با اشاره به این‌که دغدغه‌ها و محدودیت‌های شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب را می‌شناسیم، افزود: در کنار اقدامات و پروژه‌های اساسی و بلندمدت شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب، می‌توان اقدامات موثری با هزینه‌های محدودتر و طرح‌های کوتاه‌مدت همچون بهسوزی مشعل‌های گاز انجام داد. وی تاکید کرد: نگاه صنایع باید به سمتی هدایت شود که توجه بیشتری به مردم و مناطق همجوار تاسیسات داشته باشند، به نحوی که آثار مثبت این توجه در زندگی مردم و نهایتا خود صنایع مشاهده شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید