• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 26 مرداد 1398
کد مطلب : 72886
+
-

راه‌های ایلام؛ آماده میزبانی از زائران اربعین

رمضان نوری/ ایلام – خبرنگار


استان ایلام دارای ۴۲۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق است و مرز مهران به عنوان امن‌ترین و نزدیک‌ترین مرز زمینی کشور برای سفر به عتبات عالیات شناخته می‌شود. طی سال‌های گذشته ۶۰ درصد از زائران از این مرز تردد کرده‌اند و همین ویژگی توجه به زیرساخت‌های استان را دوچندان کرده است. در سال‌های گذشته کمبود امکانات و نبود زیرساخت‌های کافی موجب مشکلات زیادی برای زائران اربعین شد. امسال به دلیل حذف ویزای مرز مهران مسئولان از حضور 4 تا 5 میلیون زائر در این مرز برای تردد به کربلا خبر می‌دهند، اما قطعا حضور این میزان زائر به فراهم بودن زیرساخت‌های بیشتری نیاز دارد.
مدیر کل راه و شهرسازی ایلام به همشهری می‌گوید: پروژه چهاربانده محور ایلام - مهران بیش از ۹۰ درصد پیشرفت دارد و از ۱۰۲ کیلومتر آن ۸۲ کیلومتر چهاربانده شده است. بخشی از پروژه تا اربعین تکمیل می‌شود و بقیه آن تا سال ۹۹ تکمیل خواهد شد.
علی‌اصغر کاظمی درباره پروژه تقاطع ارغوان، از دیگر پروژه‌های زیرساختی اربعین، در استان هم می‌گوید: این طرح برای سهولت تردد زائران کربلا با اعتبار ۱۲۰ میلیارد ریال اجرا می‌شود. فاز اول آن شروع شده است و تا اربعین امسال به بهره‌برداری می‌رسد.
کاظمی در ادامه از توسعه محور کرمانشاه – حمیل - ایلام برای اربعین خبر می‌دهد و می‌گوید: فاز اول طرح آزادراه کربلا که همان آزادراه کرمانشاه – حمیل – ایلام - مهران است، چند وقت پیش از کرمانشاه به سمت حمیل کلنگ‌زنی شد.
وی ادامه می‌دهد: بخش خصوصی و سرمایه‌گذار پروژه، عملیات اجرایی پروژه ۵۰ کیلومتری آزادراه کرمانشاه تا حمیل را آغاز کرده است و برنامه‌ریزی ادامه این پروژه به سمت استان ایلام و مرز بین‌المللی مهران و کربلای معلی خواهد بود.
مدیر کل راه و شهرسازی ایلام اظهار می‌کند: در فاز دوم این طرح کلان بین‌المللی، ادامه پروژه آزادراه حمیل - ایلام - مهران اجرا خواهد شد. عملیات بزرگراه حمیل – ایلام - مهران هم در دست اجرا بوده و از سرابله تا مهران مراحل پایانی با جدیت تمام در حال انجام است. مدیر کل راه و شهرسازی ایلام درباره وضعیت پروژه تونل قلاجه در مسیر کرمانشاه – ایوان - ایلام هم اظهار می‌کند: اربعین سال گذشته تونل قلاجه با نصب سیستم روشنایی موقت زیر بار ترافیک رفت و نواقصی داشت که در حال رفع شدن است. این پروژه تا اربعین امسال زیر بار ترافیک می‌رود.

این خبر را به اشتراک بگذارید