• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
شنبه 26 مرداد 1398
کد مطلب : 72664
+
-

بیمارستان امام خمینیره واگذار شد

پس از ماه‌ها انتظار و با برگزاری چندین مزایده درنهایت بیمارستان امام خمینیره کرج طی تشریفات قانونی به بخش خصوصی واگذار شد

خبر
بیمارستان امام خمینیره واگذار شد

پس از ماه‌ها انتظار و با برگزاری چندین مزایده درنهایت بیمارستان امام خمینی(ره) کرج طی تشریفات قانونی به بخش خصوصی واگذار شد.
به گزارش ایرنا، سهامداران اصلی این بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی که دهه ۷۰ در مرکز شهر کرج ساخته شده، بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور و سازمان همیاری شهرداری‌های استان البرز بودند.
بیمارستان امام خمینی(ره) از ۲ سال پیش دچار مشکلات درآمدی شد که کارکنان آن چند بار برای دریافت حقوق و مزایای خود دست به تجمع زدند که درنهایت این بیمارستان به مزایده گذاشته شد.
قیمت کارشناسی پایه برای فروش این بیمارستان ۲۵۸ میلیارد تومان تعیین شده بود که برنده مزایده ۲ میلیارد و ۸۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بیشتر از این رقم پیشنهاد خرید داد.
پاکت تنها خریدار این بیمارستان با حضور نماینده دادستان کرج، ناظران و مسئولان دستگاه‌های سهامدار گشوده شد.

بنا به گفته نماینده دادستان کرج، ایراد شکلی مزایده برطرف شده و خریدار دارای صلاحیت علمی و اجرایی است.
همچنین رئیس سازمان همیاری شهرداری‌های البرز در این نشست گفت: کمیسیون مزایده نوبت هشتم فروش بیمارستان حضرت امام خمینی(ره) تعیین شد و خریداران 5 درصد ضمانت‌نامه شرکت در مزایده را از بانک ملت به مبلغ ۱۲ میلیارد و ۹۳۴‌میلیون و ۳۳۷ هزار و ۵۰۰ تومان ارائه دادند.
«محمودرضا شیرازی» بیان کرد: بیمارستان امام‌خمینی(ره) کرج حدود ۲ هفته پیش با بدهی حدود ۱۰۰ میلیارد تومانی پس از مدتی توقف، فعالیت خود را از سر گرفت.
به گفته وی، کارکنان این بیمارستان ۱۱ ماه طلب حقوق و مزایای معوقه دارند که پرداخت می‌شود. تبدیل تعرفه‌های این بیمارستان با مصوبه مجلس از خصوصی به دولتی مشکلاتی برای درآمد ۶۶۰‌پرسنل آن در پی داشت.
وی ادامه داد: این بیمارستان در گذشته ۲۰۰ پزشک داشت و دخل و خرج آن بر اساس رویه خصوصی محاسبه می‌شد. به دنبال دولتی شدن تعرفه‌ها، مطالبات پزشکان به‌موقع پرداخت نشد که تعدادی از پزشکان طی ۲ سال گذشته بیمارستان را ترک کردند و پرسنل نیز دریافتی نداشتند.
رئیس سازمان همیاری شهرداری‌های البرز گفت: در نتیجه این بیمارستان هم ورشکست شد.

شیرازی یادآور شد: طی ۲ سال گذشته حدود ۵۵‌تجمع اعتراضی در این بیمارستان شکل گرفت که موضوع با حضور دکتر «عزیزاله شهبازی» استاندار البرز رسیدگی و بخشی از مطالبات کارکنان پرداخت شد.
این مسئول ادامه داد: تعدادی از کارکنان با ۲ ماه حقوق بازنشست شدند که اکنون ۳۳۵ نفر پرسنل داریم.
 وی گفت: این بیمارستان ۱۱۰ میلیارد تومان بدهی شامل حدود ۲۵ میلیارد تومان بدهی سنوات گذشته و پرداختی بازنشستگان، 5/14 میلیارد تومان مربوط به پزشکان و مابقی مربوط به تجهیزات بسیار مدرن خریداری‌شده از کشور آلمان، دارد.
رئیس سازمان همیاری شهرداری‌های البرز گفت: با حمایت استاندار البرز و معاون امور هماهنگی استانداری توانستیم این بیمارستان را پس از مدتی توقف کاری دوباره فعال کنیم.
شیرازی اظهار کرد: شرایطی فراهم شد که بیمارستان دوباره راه‌اندازی شود و طی ۲ ماه گذشته بخش‌های مختلف بیمارستان فعال‌سازی شد و از هفته گذشته تمام بخش‌های این بیمارستان خدمات‌رسانی به بیماران را از سر گرفتند.
وی با قدردانی از حمایت استاندار البرز و دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: اکنون ملزومات مصرفی بیمارستان تامین شده و کادر درمانی در بخش‌های مختلف از جمله قلب، بیهوشی، جراحی عمومی، زنان و زایمان فعالیت دارند.
اکنون اورژانس این بیمارستان نیز به صورت شبانه‌روزی خدمات لازم را به بیماران و مراجعه‌کنندگان ارائه می‌دهد.

این خبر را به اشتراک بگذارید