• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
شنبه 26 مرداد 1398
کد مطلب : 72661
+
-

تشکیل 75 حلقه کیفیت استاندارد در زنجان

مدیرکل استاندارد استان زنجان گفت: در استان زنجان ۷۵ حلقه کیفیت تشکیل شده، تشکیل این حلقه‌ها برای اولین بار در کشور در این استان انجام‌ شده است. 

داود کارگرزاده در گفت‌و‌گو با مهر از فعالیت ۳۶۸ مدیر کنترل کیفیت در استان زنجان خبر داد و افزود: آموزش مدیران کنترل کیفیت کارخانه‌ها و صنایع در دستور کار این سازمان است.  وی بیان کرد: مدیران کنترل کیفیت در سال ۱۶ ساعت آموزش می‌بینند تا علم و دانش در زمینه استاندارد به‌روز شود و این آموزش‌ها در ارتقای کار مدیران کنترل کیفیت بسیار مؤثر است. 

مدیرکل استاندارد استان زنجان توضیح داد: اداره استاندارد علاوه بر آموزش مدیران کنترل کیفیت، بر نحوه بررسی مشکلات مراکز عرضه و توزیع کالاهایی که مشمول استاندارد اجباری هستند نیز نظارت دارد. 

کارگرزاده گفت: مدیران کنترل کیفیت بعد از این‌که آموزش لازم را دیدند، با حضور در شرکت‌ها از ابتدای خط تولید تا انتها را بررسی می‌کنند و کیفیت مواد اولیه را مورد نظارت و بازرسی قرار می‌دهند و با متخلفان به جد برخورد می‌کنند.

وی سازمان استاندارد را نهادی حاکمیتی اعلام کرد و افزود: این سازمان، نظارت بر کالاها و اقلام را در دستور کار دارد.  مدیرکل استاندارد استان زنجان با بیان این‌که حلقه‌های کیفیت حلقه‌های تخصصی‌اند، ادامه داد: این حلقه‌ها شامل حلقه‌های برق و الکترونیک و واحدهای تولید مواد شیمیایی و غذایی است. 

کارگرزاده تصریح کرد: اگر تولیدکننده‌ای در خصوص ضوابط استاندارد مشکل دارد، به حلقه‌های کیفیت مراجعه کند. این حلقه‌ها را انجمن مدیران کنترل کیفیت تشکیل‌ داده‌اند و اداره کل استاندارد بر آنها نظارت دارد. وی یادآور شد: هر حلقه شامل ۵ عضو است که بیشتر این اعضا از مدیران کنترل کیفیت و اساتید هستند. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید