• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
شنبه 26 مرداد 1398
کد مطلب : 72658
+
-

کشف 190 تن کود شیمیایی غیرمجاز

کشف 190 تن کود شیمیایی غیرمجاز

۱۹۰ تن کود شیمیایی غیرمجاز با جعل نشان دولتی از ابتدای امسال تاکنون در استان قزوین شناسایی، ضبط و نابود شده است. به گزارش ایرنا، فاطمه خمسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اعلام این خبر گفت: طی 5 ماه گذشته بیش از ۱۹۰ تن کود شیمیایی غیرمجاز با جعل نشان دولتی در سایت‌های پسماند استان نابود شده است. 

وی اظهار کرد: همچنین طی این مدت بیش از ۱۳۰ تن انواع کودهای شیمیایی خارج از شبکه قاچاق نیز کشف شده است.  رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ادامه داد: همکاران جهاد کشاورزی ۶ هزار لیتر کود مایع قاچاق را کشف و توقیف کردند که بعد از طی مراحل قانونی، ۱۳۰ تن از آن بین کشاورزان توزیع شد. به گفته خمسه، در این مدت ۶ هزار لیتر کود مایع کشف‌شده با توجه به پایین بودن استاندارد و غیرقابل مصرف بودن نابود شد. 

وی افزود: با توجه به قطعی شدن آرای محکومیت متخلفان تولید و توزیع کودهای شیمیایی غیرمجاز در استان و اخذ مجوز از اداره کل محیط ‌زیست و هماهنگی با مدیریت پسماند شهرداری قزوین، تمامی محموله‌های کودهای شیمیایی غیرمجاز که با استفاده از کیسه‌هایی با نشان دولتی عرضه شده است در سایت‌های پسماند استان نابود شد.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: متخلفان تولید و توزیع کودهای شیمیایی غیرمجاز به جزای نقدی و تحمل حبس محکوم می‌شوند.  این مسئول از کشاورزان خواست کود مورد نیاز خود را از مراکز معتبر و تحت پوشش جهاد کشاورزی تهیه کنند. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید