• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
شنبه 26 مرداد 1398
کد مطلب : 72643
+
-

۱۳ میلیون یورو برای تولید انرژی خورشیدی در زنجان

استاندار: این میزان سرمایه برای راه‌اندازی فاز دوم وسوم نیروگاه‌های خورشیدی رازی از محل صندوق توسعه ملی اختصاص یافت

استاندار زنجان گفت: با سفر مدیرعامل بانک ملت به این استان ۷۰۰ میلیارد تومان برای رونق ۶ واحد تولیدی و ۱۳ میلیون یورو برای نیروگاه‌های خورشیدی رازی زنجان اختصاص یافت. فتح‌الله حقیقی در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: فاز اول نیروگاه‌های خورشیدی رازی با 7 مگاوات به شبکه متصل شده است. 

وی ادامه داد: فاز دوم و سوم این نیروگاه‌ها به ۱۳ میلیون یورو تسهیلات ارزی از محل صندوق توسعه ملی نیاز داشت که بانک ملت اختصاص این میزان تسهیلات را تقبل کرد. نماینده عالی دولت در استان زنجان در بازدید از شرکت پدیده شیمی قرن و سپهر پلاستیک (مجموعه سرمایه‌گذاری‌های شرکت گلرنگ) افزود: با اختصاص تسهیلات مورد نیاز این شرکت از سوی بانک ملت، طرح‌های نیمه‌تمام تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد. 

حقیقی گفت: نیاز ۲۵۰ میلیارد تومانی طرح تولید شیشه توسعه شرکت سیلیس‌آرا در شهرستان خرمدره نیز از سوی بانک ملت کشور بررسی خواهد شد. وی خاطرنشان کرد: واحد تعطیل‌شده تولید‌کننده انواع در و پنجره پیش‌ساخته چوبی در زنجان که اخیرا به چرخه تولید برگشته است، برای ادامه حیات خود نیازمند تقسیط 5 میلیارد تومان بدهی بانکی بود. مقرر شد در صورت پرداخت 3 میلیارد تومان آن باقیمانده بدهی که در قالب جرائم دیرکرد بانکی است، بخشیده شود.

استاندار زنجان در بازدید از مجموعه نساجی رازی ابهر توضیح داد: سالن‌های کارخانه فرتاب این مجموعه آماده است. مقرر شد با مساعدت بانک ملت ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای راه‌اندازی ریسندگی، بافندگی و رنگرزی این مجموعه اختصاص یابد که با تکمیل کامل این مجموعه برای هزار نفر در استان شغل ایجاد می‌شود. حقیقی در بازدید از شرکت فولادکاران افق ابهر نیز گفت: بانک ملت تامین سرمایه در گردش این شرکت را برعهده گرفت و تا ۲ ماه آینده تولید فولاد آلیاژ الکترود این شرکت به بهره‌برداری می‌رسد. 

وی یادآور شد: با احتساب میزان سرمایه در گردش شرکت البرز ناب آرش، مصوبه اولیه حدود ۷۰۰ میلیارد تومان برای استان اخذ شد تا در کمیته اعتباری بانک ملت کشور تخصیص یابد. 

این خبر را به اشتراک بگذارید